вівторок, 16 січня 2018 р.

Заняття аромотерапії для незрячих інклюзят або хто-кого ;) Репортаж


  Христос Народився!
  Фотограф Роман Тупись тут ;) Із дописом про заняття із аромотерапії для незрячих інклюзят у рамках проекту-тренінгу "2 inclusion". Цей проект -- тиждень тренінгів для дітей із усієї України, які навчаються за методом інклюзії у звичайних школах. Його організувала Українська спілка інвалідів - УСІ у Львові. Саме заняття аромотерапії було 29 листопада 2017 року. А чому у назві є загадкові слова "хто-кого"? А ви читайте статтю і все дізнаєтесь ;) Детальніше далі...
  Давайте будемо розкривати усі подробиці ;)

До того, як ми перейдемо до самої аромотерапії -- подивимось чим же ж займались діти до того ;) 

А робили вони ось такі аплікації і художні витвори на тему зими.


 Виходило досить впевнено і гарно.
Ми тут бачимо Віру, яка саме завершувала свою роботу із допомогою інклюзивних педагогів.


Використовувалась манна крупа, кольоровий папір і клей.


Усе готове ;)


Вийшло у Віри ось так ;)


 Настала черга Іванка


Сенсорні вправи, щоб визначити що ж там на папері.


І от, зараз буде робити своє творіння Іванко.. Для початку нанесемо клей.



А тепер наберемо манну крупу, яка у нас символізує сніг. 
Крупа гарно розвиває дрібну моторику і сенсорику рук.



Усе готове ;) То ж можна вже й руки повитирати.


Тим часом, діти-інклюзята, які були на занятті із аплікації мали невеличкий перекус-сніданок.


А у холі відбувалась невеличка нарада для батьків. 
Проводили її Оксана Потимко (виконавчий директор Української спілки інвалідів - УСІ , керівник Ресурсного центру освітніх інформаційних технологій для осіб із особливими потребами" ) та Жанна Катерняк (консультант, психолог Львівської психолого-медико-педагогічної консультації).


 Батьки слухали уважно, записували, бо це дуже важливо.
Мова ішла про те, як навчити незрячих дітей давати собі раду із продуктами і не тільки, а також організаційні моменти.


Пані Оксана Потимко торкалась серйозних речей:
"Наприклад, як навчити незрячу дитину зробити собі чай. Починаємо із 0,5 літрової пляшки холодної води і горнятка. Даємо у одну руку пляшку, у другу -- горня. Коли вже 10, 20, 100 разів вдасться, то поступово переходимо до гарячішої і так аж до кип'ятку. Ні в якому разі не можна починати із кип'ятку, бо один раз дитина впечеться і буде біда -- матиме страх на багато років..."


Батьки задавали питання і вбирали кожне слово, немов губка.



Жанна Катерняк


та Оксана Потимко розповіли багато потрібного, про все я Вам розказати на жаль не можу, бо це буде дуже довго... Хоча.. Ще розкажу.

"Як показати незрячому сісти на стілець? Не можна просто сказати сідай, бо людина не розуміє куди сідати. Треба поставити руку на спинку стільця і все -- людина вже знає де спинка і може самостійно сісти"


Ось таким був цей круглий стіл.


Та повернемось  до діток ;)
У них є цікаве заняття -- скласти пазл і отримати фігурку.


Для цього усі частини мають підписи шрифтом Брайля


Так це відбувалось.





 Качечка...



Добряче розвиває ця гра.






І радість від того, що все правильно складено :)


Толя -- серйозний хлопець.


Софія Хома уважно складала свій конструктор.


А це вже чарівні коробочки для заняття з аромотерапії із завданнями для діток та їх батьків


І ще так ;)


Зараз у нас буде 2-і команди -- батьків та дітей. 
Будемо вгадувати продукти лише на запах. Як?


Батьки приготувались, хоча трішки напружились...


Кожна команда вгадуватиме що це і голосуватиме, щоб дійти до правильної, на їх думку, відповіді.

Дзвіночок означає початок нашого змагання ;)
Діти собі спробували -- кожен по разу дзеленькнув, але із своїми емоціями ;)









А батьки одягли спеціальні чорні пов'язки на очі, щоб нічого не бачити і на махлювати ;)


Усе чесно


Ну що ж, починаємо!


У батьків капітаном команди буде Оксана Потимко і у неї буде дзвіночок.


 Та потрібно буде комусь записувати, що ж вгадали.
У дітей ліс рук -- кожен хоче ;)


То ж вирішили -- друкуватимуть по черзі ;)


Брайлівска механічна друкарська машинка вже фактично готова. 
Нею вміє вправлятись кожен незрячий школяр.


Іванко спробував чи все гаразд.


І що ж? Почали!!


У дітей першим був... буряк.
Іван практично безпомилково назвав


Та й усі діти.






А чи так просто все у батьків? Насправді зовсім ні... Кожен мав свою думку, але...



Хтось із дорослих казав, що це картопля і морква...


Чи усі діти погоджуються, що це буряк? Так!


Іванко набрав перший овоч у списку.


Але про всяк випадок перевірив, чи правильно написано.


Наступним було... м'ясо.
Марічка не була у захваті -- не дуже любить вона його ;)


Тімур все дуже докладно нюхає, вбираючи у себе побільше ароматів. 
Все очевидно: "М'ясо!"


Команда інклюзят одностайно вирішила, що це м'ясо. 
Цього разу Софія Хома написала брайлем на машинці: "М'ясо"


Хм.. А що ж це?
Напевно


Тимур таке враження, що зараз з'їсть усе :) 
Та ні -- він нюхає ;) І одностайно каже відповідь: "Картопля"


Тут без сумнівів.


Проголосували і записали: "Картопля"


У батьків ще щось цікаве...
 І вони нарешті починають розуміти своїх дітей, які не бачать.
Дуже важко визначити, що ж це. І говорять неправильно...


І ось знову щось зелене...


Щось солодке... Овоч солодкий


Так це ж: "Морква!"


У батьків салат. 
А чи знають вони про це?


Проголосували!


І Оля записала: "Морква!"


Хм... Чи вгадають батьки цього разу?
Скажу Вам по секрету -- це помідор ;) 
А вони цього не знають...



А у дітей що?


Квасоля!


Все відбувається у дуже швидкому темпі, то ж не встигаю все у дітей і батьків, але частково ніби вхоплюю моменти важливі.


І знову вірна відповідь.


Тут  не сплутати ні з чим: "Часник!"


Записуємо.
Оля у нас писар ;)


От бачите!


Емоції радості у дітей.


І трішки здивування у батьків.


Нюхаємо наступне.


Що ж там на черзі?
А треба поки прочитати, що ж у нас вже є записане.


Капуста!


Тут вже трішки важче...


Марічка теж захотіла побути писарем і записала: "Капуста".



Навіть пробування проти правил руками не допомагає визначити що ж це...





Дітям дали понюхати також і те, що дорослі не змогли визначити...


Це ж помідор.


Записали.


Хм... А що ж у дорослих?
Тут д-у-у-ж-ж-ж-е важко... Але можна спробувати.




Діти у нас перші!! Молодці!!


Що ж це за дивина така? "Гарбуз" -- було чути... Та це не зовсім так...


Гарбузове насіння.


А тепер ми бачимо усі продукти, які розпізнавали діти -- їх більше, ніж у батьків і вони були точно розпізнані дітьми.


А це продукти які розпізнавали батьки.


Ще закінчують...



Тим часом діти одягли маски овочів і зараз співатимуть одну веселу пісеньку ;)
 Яку? Зараз дізнаєтесь  :)


Ось відповіді батьків, щоб Ви зрозуміли.


Пояснення від Жанни Катерняк не забарились.




Діти перемогли, як то кажуть "у суху"
8:0


Зачитала усі відповіді Оля:
  • Буряк
  • М'ясо
  • Картопля
  • Морква
  • Квасоля
  • Зелень
  • Капуста
  • Часник



А тепер пісня переможців!


Її діти вже вивчили і зараз продемонструють .


Приготувались!


А була це пісня "Ходить гарбуз по городу"


Хтось знімав на телефон.


"Ходить гарбуз по городу, 
Питається в свого роду:
- Ой, чи живі, чи здорові
Всі родичі гарбузові..."


Діти отримували неймовірне задоволення і гарний настрій від виконання ;)


Батьки ж радо дивились, знімали телефоном і тішились за своїх чад.


Браво! Оплески!



Кожен отримав заслужену медальку за перемогу.


А батькам, за те, що вони програли є свій "приз" -- співатимуть ту ж саму дитячу пісеньку ;)


Ото настрій :) Весело!




Толя ритм задавав і співав теж.


А віра прийшла на допомогу мамі ;)


Емоції!!




Оплески!!


От такі щирі, неймовірні, веселі оплески!


Що ж? Заняття з аромотерапії завершилось 
 Чекаю коментарів ;)

Думаєте, це все? А ні ;) Дзуськи! :)
Ще було щось цікавеньке ;)


Продовження вже незабаром ;) 
Дочекайтесь ;)

З повагою, Ваш фотограф Роман Тупись
----------------------------------------
Хочете "живі" фото із Вашої події?
Дзвоніть і не пошкодуєте:
0509787625
0678663195
----------------------------------------
Цікавить фотозйомка -- пишіть мені:

Немає коментарів: