понеділок, 8 серпня 2016 р.

Арістід Кавайє-Коль: Tribute.


  Привіт всім!
  Фотограф Роман Тупись вже тут ;) Із новим дописом про чудовий концерт "Арістід Кавайє-Коль: Tribute". Відбувався він 5 серпня 2016 року у рамках Першого фестивалю концертів літньої пори "Pizzicato e Cantabile". Дуже дякую органістці та організатору фестивалю Олені Мацелюх за запрошення фотографувати ;) Детальніше далі...
  Продовжимо ;)
  Коли прибув на місце, а це фойє Львівської обласної філармонії, то зал іще пустував.


Не було нікого ;)


Лише орган одиноко стояв і чекав концерту.


Він наче усміхався своїми клавішами :)


Ноти були вже на своєму місці.


І от такі налаштування.


Орган із програмою фестивалю чекали.


От такий він красень-орган.


"Ну коли? Коли ж я нарешті зможу зазвучати?" -- питав себе інструмент
Та я його заспокоїв: "Вже скоро" ;)


От і перші глядачі з'явились


Хтось із газетою :)


І основне вимкнути звук на телефоні.


Глядачів все більшає.


Можна зробити фото органу на телефон.


А також когось сфотографувати на фоні органу ;)


І на планшеті щось собі почитати ;)


Завітала і така гарна пара, щоб помилуватись звуками чудового інструменту.


Настрій прекрасний та позитивний.


А ось і гості із Маріуполя. Їм дуже сподобався Львів.
Вони спеціально прийшли послухати орган.


Щось собі на карті шукали.


Солодко вдвох.


 Як бачите, то молоді не бракувало.
Хлопець не лише слухає "Rolling Stones", а й орган теж ;)


Все більше і більше глядачів.


От і пульт, із яким ми вже знайомі. 
Привітались один із одним :)


Позитивні жіночки.


 І ще більше глядачів.



Хтось від мене сховався за програмкою :)


І пан філософ із дружиною завітав. 
Вони не пропускають практично жодного концерту ;)


І от...


Ведучий, відомий львівський композитор Богдан Котюк, привітав глядачів фестивалю.
Трохи розповів про те, чому ж називається так концерт "Арістід Кавайє-Коль: Tribute". А називається він тому, що організатор та органістка Олена Мацелюх таким чином вирішила подякувати найвеличнішому органному майстру, без якого б не було її інструменту, а саме -- симфонічного органу.


Слухали із захопленням.


Орган теж слухав ;)


І молодші особливо насторожились, щоб не пропустити чогось цікавого.


І записати теж можна.


Першим твором, яким розпочнемо сьогоднішній концерт, буде твір бельгійського органіста Альфонса Майї. Він працював органістом у Notre-Dame du Finisterie у Брюсселі. Саме завдяки стараннями Альфонса Майї в 1880 р. у Брюссельській консерваторії був встановлений орган системи Кавайє-Коля.


Зал приготувався...


Оплески для органістки Олени Мацелюх.


Звучить Альфонс Майї -- "Різдвяний передзвін".


Доторк до кожної із клавіш створював і справді дуже цікаву мелодію, наче тисячі дзівночків враз зазвучали.


Глядачі вслухались..


Олена Мацелюх видобувала все нові і нові барви та тембри із свого інструмента.


Зосередженість потрібна, щоб гарно зіграти.


І от...


Завершальні акорди прозвучали...


Оплески гучні наповнили зал.


Наступним ми послухаємо твір французького композитора Олів'є Мессіана. Що дуже цікаво, то цей композитор був піаністом, орнітологом та чудовим органістом. От така багатогранна творча особистість.


Богдан  Котюк так захопливо розповідає, що не було нікого у залі, хто б не слухав його ;)


Отож, ми слухаємо Олів'є Мессіан -- "Радість і ясність просвітлених тіл" із циклу "Просвітлені тіла". 

Олена Мацелюх розпочала грати. 
Зал наповнився звуками Небес.


Це було щось надзвичайне. 
Словами не передати. Це треба чути.


Кожен у залі зміг відчути себе наче у небі.



Надзвичайна майстерність і точність гри.


І от момент завершення...


Чудові оплески для нашої талановитої органістки.


Далі буде твір французького композитора -- Леона Боельмана. 
А саме його шедевр "Готична сюїта", яка складається із 3-х частин:
1. Хорал
2. Менует 
3. Токата


Отож, оплески для Олени Мацелюх.


І вона розпочала грати.


Дуже виважено і майстерно.


Глядачі в захваті.




От так це виглядає із залу.


Та із трохи іншого кута.


Музика не залишає нікого байдужим


Все чітко.


 Виважено.


Олена Мацелюх повністю віддавалась грі.


І ногами грала теж.


Для того, щоб все було чітко, то треба поглянути на педалі.


І тоді вже натиснути.


Завершальний та емоційний акорд.


Браво! Гучні оплески.


І от ведучий Богдан Котюк розповів ще дещо цікаве.


Олена Мацелюх готова.


Вся увага прикута до Богдана Котюка :)


Наступний твір має назву "Benedictus".
Benedictus -- це подячні слова Захарії, які він промовив після народження свого сина Івана Хрестителя. А ще таку ж назву має частина католицької меси.


Нікого байдужого нема.


Отже, звучить твір сучасного львівського композитора Богдана Котюка -- "Benedictus".


Така духовна музика зачарувала усіх.


Пару фото із емоціями Олени Мацелюх без коментарів.



Завершальні ноти покинули орган...


Оплески не забарились ;)


Наступною прозвучить неймовірна, дуже швидка і мелодійна "Токата" -- Теодора Дюбуа.


І от вона розпочалась.


Це було дуже й дуже прекрасно.
Ця токата одна із моїх улюблених :)


Глядачі задоволені. 
Кожна нотка проникала у глибину їх душі і торкала її струни.




Олена Мацелюх вміє грати як двома руками...


...так і однією.


І отримує за чудове виконання бурхливі овації.


І трохи інформації про наступну композицію і її творця.
Богдан Котюк багато знає, та не все я Вам можу у статті передати :)
Приходьте на концерт і почуєте все на власні вуха :)


А розповідав Богдан Котюк про французького органіста і композитора Жана Лянґле.
Він із 2-х років осліп. Та це не завадило йому опанувати музичне мистецтво і стати чудовим органістом. Його улюбленим композитором був Джероламо Фрескобальді. 
І коли ж Дж. Фрескобальді помер, то Ж. Лянґле написав сюїту його пам'яті.
Її ми і послухаємо зараз.
"Сюїта пам'яті Дж. Фрескобальді" складається із 3-х частин:
1. Фантазія
2. Прелюдія в стилі Киріє
3. Епілог.

Слід звернути увагу на останню частину, бо вона виконується лише ногами (!!).
Зараз все побачите.


Олена Мацелюх у гарному настрої.


Оплески для талановитої органістки.


Трохи емоційних фото без коментарів.
Вони все розкажуть.







І от розпочалась 3-тя частина -- Епілог.


Глядачі знімали відео, хто на що гаразд.


Грати лише ногами -- це Вам не абищо.
 Це справжня майстерність.


Ось так це виглядає зблизька.


Олена Мацелюх продемонструвала всім, що вона вміє.



Так це із залу виглядає.


Знімали відео на телефон.



І на фотоапарат.


А хто не хотів знімати відео, той просто насолоджувався музикою.


Відчуйте себе глядачем.


І браво за чудове та бездоганне виконання.


Ведучий Богдан Котюк розповів невеличку передісторію перед наступним твором.
Про те, як Свята Родина шукала прихисток у Вифлеємі.


Олена Мацелюх підготовлює ноти.


А глядачі вбирають кожне слово.



Отож, ми послухаємо симфонічну поему "Вифлеєм" -- Богдана Котюка.
Особливістю симфонічної поеми є те, що під час виконання у певних моментах зачитуються слова.


Дійство розпочалось.



Хтось вирішив ще раз у програмку поглянути.


Та не всім це потрібно -- краще просто послухати і насолодитись прекрасним.





Багата музична палітра лунала із кожним майстерним доторком до клавіш.
А слова, які зачитував Богдан Котюк, гармонійно її доповнювали.


Прекрасно!



І завершився твір.


Гучні задоволені оплески заповнили зал, наче густе тягуче варення :)


В епоху романтизму було поширеним таке явище, як символізм. 
І кожен по своєму трактував деякі речі. 
Не став осторонь і угорський композитор Ференц Ліст.
Він написав дуже складний і водночас захопливий твір  -- "Прелюдія і фуга на тему B-A-C-H".
В-А-С-Н -- це ноти у латинській транскрипції, де зашифроване прізвище Й.С. Баха.:
В - Сі-бемоль
А - Ля
С - До
Н - Сі.
Якщо з'єднати ноти, то вийде невеличкий  струмочок.
А німецькою bach означає струмок.
Ці ноти, повторюючись утворють такий собі потічок, який переростає у море музики.



Заряджаючі оплески!!!


На завершення концерту звучить Ференц Ліст -- "Прелюдія і фуга на тему B-A-C-H"


Ця композиція вимагає неабияких умінь та показує все, що вміє органіст.


Олена Мацелюх вміє і показує все ;)



Давайте побудемо один на один із емоціями без коментарів.








Задоволена виконанням Олена Мацелюх ;)


Зал стоячи бурхливо аплодує. 
Браво! Чудово!



Всі думали, що вже кінець.
А Олена Мацелюх вирішує віддячити глядачам за таку шалену енергетичну підтримку.
І готується зіграти щось на біс.


Із перших нот впізнаю мій улюблений твір -- "Токата і фуга Ре-мінор" Й.С. Баха.


Бездоганне виконання. 
Як завжди ;)


Ось так перемикаються регістри під час гри за допомогою ніг і спеціальних важелів.


Задоволені глядачі насолоджувались.


Надзвичайна та емоційна гра.


Олена Мацелюх все встигає -- грати, перегортати ноти, перемикати регістри...


От так.






Мега-вибух музичної та творчої енергетики в кінці твору!


Задоволені глядачі!


Браво!




Олена Мацелюх подякувала також ведучому Богдану Котюку за те, як він гарно вів концерт!





Фото на згадку.


А також і Олені Мацелюх біля її інструменту із чудової трояндою.




Ще гарне позитивне фото.


От і завершився ще один концерт Фестивалю.


Та не забуваймо, що Фестиваль іще триває.

Від імені музикантів запрошую Вас, на наступний концерт.
 Вже завтра 9 серпня 2016 року
Бароко в стилі: Йоганн Себастьян Бах. 
Анастасія Арбузова -- вокал, сопілка
Соломія Корчинська -- клавесин
Ольга Куц -- живопис.

Буде не просто музично, а й дуже творчо.
Приходьте -- не пошкодуєте.

Зустрінемось на концерті, а також у наступній статті ;)

З повагою, Ваш "музичний" фотограф Роман Тупись.
----------------------------------------
У Вас концерт? Бажаєте не тільки фото, а й цікаву статтю?
Дзвоніть і не пошкодуєте:
0509787625
0678663195
----------------------------------------
А також пишіть мені:

Немає коментарів: