вівторок, 19 грудня 2017 р.

Міжнародний Симпозіум "Ex Umbra In Solem" у Бібліотеці ЛНУ. Лекції


  Привіт всім! Фотограф Роман Тупись тут ;) Із ще одним цікавим дописом ;) Розкажу Вам про Міжнародний Симпозіум "Ex Umbra In Solem" (далі -- Сипозіум), який відбувався у нашому місті 2-5 листопада 2017 року. Організувала його швейцарсько-українська асоціація Haliciana Schola Cantorum. У цій статті оповім про лекції, які відбувались 4 листопада 2017 р. у Науковій бібліотеці Львівського національного університету ім. І.Франка.  Про все найцікавіше далі...
  До справи ;)

  Невеличка інформація про Симпозіум. Цьогоріч він присвячений віднайденим музичним шедеврам, які були загублені, вважались втраченими.

Саме тут -- у прекрасній старовинній бібліотеці все відбуватиметься і ми багато цікавого дізнаємось.


Вхід ось такий ;)


Підіймаємось чудовими сходами на 2-й поверх.


А тут вже волонтери готуються.


Бейджики для учасників на своєму місці ;)


Вражаючий бібліотечний каталог, якому вже дуже багато років.


І таке раритетне віконце видачі книг.


От ми вже у величезному читальному залі із прозорою скляною стелею, що створює практично ідеальне освітлення. А також неймовірної краси розписи на стелі.


Ви запитаєте: "А що ж це за машинерія така? Для чого? Ми що, у космос летимо?"
А все дуже просто -- це пристрої для синхронного перекладу. У навушниках чуємо переклад у реальному часі. Перекладачів ми побачимо згодом ;)


Ще трішки красивого залу. Одне задоволення тут фотографувати, бо ж природне розсіяне освітлення із прозорого даху -- найкраще.


А тим часом професор Отто Біба за допомогою волонтера Ксені вивчає старовинні нотні партитури, які розмістили тут під склом із нагоди Симпозіуму. 
Ксеня перекладає надписи у партитурах на англійську.


Ось це "Liber Gradualis" (кін. XIV -- поч. XV ст.)
Тут не традиційна нотація, до якої ми звикли, а невменна ("невми" -- знаки музичної нотації, що використовувались у Середньовічній Європі для запису церковної музики. )


Піднімаюсь вище, щоб показати Вам ще із такого ракурсу це чудове приміщення.


Розмови, обговорення.


Позитивне фото на згадку для професора Отто Біби та волонтера Ксені ;)


А ми іще з Вами порозглядаємо партитури
"Liber Antiphonalis" (XV -- перша пол. XVI ст.)


Табулатура для лютні (Краків, XVI ст.)


А ось тут нотні рукописи XV -- XVII ст. з бібліотеки Львівського кафедрального собору:
Testamentum Vetus: Psalterium (XV ст., окремі аркуші перша пол. XVI ст. )
Kyriale ( XVII ст.)
Kancionale = Officium Sanctae Crucis... compositum et notatum per Gregorium Crosnensem (1618 - 1656 р.)


Тепер вже до лекцій ;)
Першою свою лекцію розпочала Кармела Бонджованні -- музичний бібліотекар і професор музичної бібліографії Консерваторії Паганіні у Генуї (Італія).

Її лекція звучить так "Анонімна музична колекція у музичній бібліотеці Консерварторії Паганіні у Генуї"

Завдяки нещодавньому внутрішньому переміщенню, сотні анонімних музичних рукописів з'явились у Бібліотеці Консерваторії Паганіні у Генуї. Раніше вони ніколи не були ідентифіковані та каталогізовані. Там є різні колекції: в основному  XVIII ст., XIX ст., і лише невелика частина початку ХХ століття.


Усі із цікавістю слухали.



Захоплює...


Сфотографувати бібліотеку на згадку також не завадить ;)


А ось тут ми бачимо оркестрову партію віднайдених творів.


Професор Юрій Ясіновський дуже уважний.


А от і перекладач, який сидить за спеціальним звукоізольованим склом, щоб не заважати.


І ще нотні партитури, які віднайдені та ідентифіковані.


Оплески на завершення.


Професор Гельмут Лос (Лейпцизький Університет, Німеччина), який був головою першої частини лекцій:
"Чи будуть запитання до лектора?"


Питання були ;)
Від Ольги Осадця -- доктора філософії:
"Наскільки опрацьовані збірки, які були знайдені?"


Якщо коротко, то Кармела Бонджованні відповіла, що вона наразі лише на початку своєї роботи і (цитата): "можливо 40%, можливо 60% опрацьовано..., не можу зараз дати однозначної відповіді, бо ще багато праці чекає попереду..."


Ось так емоційно та виважено.



Професор Ангеліка Мотс (Schola Cantorum Basiliensis, Швейцарія) зробила невеличке оголошення.


А мене попросили збігати у ще один корпус бібліотеки (сучасний), який знаходиться вище по вулиці, бо там поки немає нікого, а лектору необхідно зробити фото.
Декілька хвилин пробіжки, вхід через ворота...


І вже на місці. Встиг... :)


Застав вже якраз кінець лекції.

Агнєшка Лєщинська -- доцент Інституту музикознавства Варшавського Університету.
Тема її доповіді: "Польські сліди у Лютневій табулатурі Емануеля Вурстінсена".


Дуже цікаво розповідала п. Агнєшка.



Брет Верб (США) задав питання (а от яке, то я докладно на пригадаю :) )
По суті там було про польські танці.


Агнєшка Лєщинська відповіла блискавично і докладно.


Ангеліка Мотс зробила і тут оголошення ;)


А Ваш фотограф побіг назад у старовинну бібліотеку, по вулиці нижче ;)

Тепер Ви побачите 2-го перекладача -- із української на англійську.


Прийшов вже на закінчення доповіді наступного лектора -- якраз на оплески :)


Це була Ольга Осадця -- доктор філософії, завідувач відділу наукового дослідження творів образотворчого мистецтва Відділення "Палац мистецтв ім. Тетяни та Омеляна Антоновичів" ЛННБУ ім. В.Стефаника.

Як потім дізнався із анотації, тема її лекція була така:
"Музичні зібрання у фондах Львівської національної наукової бібліотеки ім. Василя Стефаника: проблеми опрацювання, відновлення та каталогування".


Були і питання від іноземних гостей -- Ольга Осадця саме їх слухає у перекладі.


Запитання від професора Крістофа Вольфа (Гарвард, США):


І відповідь:


Записати треба обов'язково.


І уважно ловити кожне слово.



Іще одне питання ;)


І знову чудова відповідь.


Заслухаєшся



Катерина Шьонінґ -- доктор філософії, Віденський Університет, Австрія.

Тема її лекції: 
"Лютнева табулатура UKR-LVu 1400/I як підручнк учених-гуманістів: інтертекстуальний та міжкультурний аналіз рукопису".

Краківська лютнева табулатура є найменш вивченою  серед колекції Львівської 
 університетської бібліотеки. Центром дослідження є робота із рукописами та відбитками, що містять латинську і так звану вільну інструментальну установку, для прикладу Преамбула для лютні.


Гості із Києва занотовували, щоб потім поділитись із колегами.


Ось тут бачимо зразок табулатури.


Іще трішки краси, якої, як відомо, забагато не буває ;)


Питання знову було, а як відомо, якщо є питання, то значить уважно слухали доповідь і хочуть дещо уточнити ;)


Відповідь не забарилась.


Оплески!


А тепер перерва.
І можна зробити фото ;)


І таке настроєве фото у мене :)


Гарні розмови із головою 1-ї секції.


Декілька портретів для волонтерів Симпозіуму ;)

Для Марії.


І серйозної Стефанії.


Настала перерва на каву і солодке :) Ось такий чудовий стіл на нас чекав.


І оформлення музичне -- якраз для Симпозіуму.


Смачно "звучать" ці "нотки" :)


А за цими смаколиками і розмова гарна невимушена.




Де ж іще так смачно поспілкуєшся із професором Крістофом Вольфом, як не у Львові ;)


Ще трішки смакоти.


І краси ;)


А ось і спонсор усієї цієї смакоти -- Урсула Спарі (волонтер із Швейцарії), яка ще й каву, кавові машинки привезла із собою і справжні швейцарські солодощі.


Дуже позитивна жінка;)


Кава була надзвичайно смачна! Ням-ням ;)


Останнє тістечко захотіло фото -- Урсула йому не відмовила у цьому :)


Шоколад та печиво із самої Швейцарії. 
Печиво пекла і сама Урсула.


Перекусивши можна і подискутувати.


Головою 2-ї секції буде професор Отто Біба.


Кого ж  ми послухаємо тепер?

Світлана Вавриш -- музиколог, викладач музично-теоретичних дисциплін Ковельської школи мистецтв

Її тема: "Музична колекція Красічинського замку"


Світлана Вавриш досліджувала фонди Львівської Наукової бібліотеки ім.В. Стефаника, де знаходиться велика музична колекція польських магнатів Сапіег. Ця колекція відображає культуру Галичини XVII i XIX ст. Це світська салонова музика, яка має особливу цінність, бо ж тривалий час професійне  мистецтво розвивалось виключно у галузі церковної музики.


Дуже цікаво.


Ангеліка Мотс заслухалась...


Отто Біба також.


Можемо поглянути на гравюру із портретом


У Красічниській колекції віднайдено велику кількість симфоній, що свідчить про популярність цього виду музики у замку.


Уважність...


Салонний репертуар також багатий на вокальну і танцювальну музику, а зокрема популярними танцями: полонез, мазурка, менует, полька.
Було знайдено також і 17 українських танців "Козачок" та анонімних фортепіанних опусів: "Думка", "Подолянка", полонез "Киянка"...


Волонтер Ксеня усміхнулась мені :)


Та дехто із волонтерів уважно все всотував у себе.


Оплески за чудову лекцію!!


І цього разу без питань не оминеться.




Людмила Руденко -- кандидат мистецтвознавства, старший науковий співробітник Інституту книгознавства, відділу музичних фондів Національної бібліотеки України ім. В.І. Вернадського.

Її лекція: "Бібліотека хорової музики Київської духовної академії" 

 Бібліотека Київської духовної академії -- одна із небагатьох музичних бібілотек релігійних установ, що збереглись в Україні до наших днів.
Це дуже цікаво, бо можна дослідити і прослідкувати професійну діяльність хору за близько 300 років його існування. Після дослідження нотних рукописів було отримано цінні відомості про музичні смаки деяких канторів та репертуар хору.


А ось ця пані, наче із іншого століття прийшла на лекції -- вдалось її зловити на світлині ;)


Катерина Шьонінґ тепер у ролі слухача.


Приємно бачити знайомих -- Марія Гусар теж завітала ;)


Оплески для Людмили Руденко.


Іще декілька слів.


І невеличке доповнення від професора Юрія Ясіновського.


Заворожена Стефанія...


Доповідь Лариси Івченко -- кандидата музичних наук, завідувача Відділом музичних фондів Національної бібліотеки України ім. В.І. Вернадського.

На жаль сама п. Лариса Івченко не змогла бути присутньою на Симпозіумі.

Її лекцію зачитала Олена Цибульська -- молодший науковий співробітник Національної бібліотеки України ім. В.І. Вернадського.

Тема:
"Музичне зібрання графа Олексія Розумовського"


  Музична бібліотека родини Розумовських зберігається у відділі музичних фондів Національної бібліотеки України ім. В.І. Вернадського. Одна із небагатьох приватних музичних колекцій, які дійшли до теперішнього часу. Налічує 1682 одиниці -- музичні рукописи та друковані партитури.


Олексій Розумовський був визнаним колекціонером


Занотувати необхідно.


Ось так порівнювались автографи під час дослідження.


Заслухаєшся...


Дякую за увагу!


Оплески були, але чомусь не встиг їх зловити :)

Завершились лекції...


Фото на згадку із професором Юрієм Ясіновським.


І ще таке із колегою ;)


Усе затихло... Лише чути, як книги між собою розмовляють, обговорюючи почуте ;)


От такими були лекції Міжнародного Симпозіуму "Ex Umbra In Solem" 4 листопада 2017 року.
 Чекаю Ваших коментарів ;)


Та на цьому фотозйомка для Симпозіуму не завершилась, а продовжилась ввечері ;)
Що ж було ввечері?
Чекайте незабаром у новій статті.

З повагою, Ваш фотограф Роман Тупись
----------------------------------------
Хочете "живі" фото із Вашої події?
Дзвоніть і не пошкодуєте:
0509787625
0678663195
----------------------------------------
Цікавить фотозйомка -- пишіть мені:

Немає коментарів: