Привіт всім!
Фотограф Роман Тупись тут ;) Із дописом про концерт "Ґалантні Львівські Віртуози", який у вишуканому стилі закрив ІІІ Міжнародний Фестиваль концертів літньої пори "Pizzicato e Cantabile" у Львівській обласній філармонії із Оленою Мацелюх (орган), Меланією Макаревич (фортепіано) і Академічним камерним оркестром "Віртуози Львова" під диригуванням Тараса Вергуна. Про найцікавіші моменти детальніше далі...
Коли прийшов, то ще завершувалась репетиція. Вдалось підловити диригента Тараса Вергуна за такими робочими моментами :)
Ось так це виглядало зверху.
Футляр від віолончелі або "челі", як деякі музиканти її лагідно називають, одиноко стояв посеред залу ;)
Репетиція завершилась, а я підійшов привітатись із улюбленими інструментами ;)
Із органом ;)
Контрабасом ;)
І фортепіано ;)
А глядачі тим часом чисельно збирались у фойє ;)
Вже можна заходити, то ж бігом займати свої місця згідно квиточків ;)
І зайнявши місце можна поговорити ;)
Під оплески Академічний камерний оркестр "Віртуози Львова" вийшов на сцену.
Концертмейстер Володимир Дуда взяв на фортепіано "ля", щоб усі могли настроїтись.
А от вже є і наш незмінний ведучий усіх концертів Фестивалю -- відомий львівський композитор, музикознавець Богдан Котюк.
Він привітав кожного, хто прийшов, на закритті ІІІ Міжнародного фестивалю літньої пори "Pizzicato e Cantabile". Сьогодні звучатиме ґалантна музика. Хоча стиль ґалант був перехідним між бароко та класицизмом, але все ж таки ця вишукана манера подавати музику залишилася і надалі. Твори, які звучатимуть сьогодні будуть достатньо вишуканими, щоб віднайти свою особливу манеру подачі звуку, яка буде відповідати власне назві Фестивалю "Pizzicato e Cantabile", оскільки сьогодні поєднуються і струнні інструменти, які можуть"pizzicato" (пощипування струн) і "arco" (смичком), орган, фортепіано. Це буде той синтез, який подає нам сьогоднішній концерт. На початку прозвучить твір данського композитора Конрада Йогана Бартольді. Це ім'я можливо мало що говорить, зрештою, як і уся данська культура, яка для нас є диковинна. Йоган Бартольді жив у другій половині 19 століття і фактично створив приємний свій ґалантний стиль у музиці. Хоча отримав спочатку політичну освіту, але присвятив своє життя музиці.
Johan Bartholdy -- «Strophe», op.30 for organ, piano and strings
("Строфи", оп.30 для органу, фортепіано і струнних)
Слухаємо і надихаємось вишуканістю у перфектному виконанні
Меланія Макаревич дуже чуттєво грала на фортепіано
Басова група -- віолончелі та контрабаси не відставали
Фортепіано і скрипки... Магічно...
А також орган Олени Мацелюх.
Чудове і дуже легке звучання -- це все майстерність чудових музикантів
Та без диригента Тараса Вергуна воно не звучало б так.
Він диригує не лише паличкою і руками, а й поглядом.
Під бурхливі оплески публіки, а також і диригента (дивіться фото ;) ) музиканти вклонились ;)
Твір, який зараз прозвучить, був створений Йоганном Себастьяном Бахом у другий, так званий кельнський період його творчості. Це був період, коли він багато писав оркестрової музики. Власне кажучи, твір був втрачений та існував у 2-х версіях: згідно каталогу BWV він має №1060, але фактично той варіант, який ми сьогодні слухатимемо, це №1065 цей варіант походить від того, що там були 2-а чембало, а основний варіант -- скрипка і гобой. Таким чином цей концерт є дуже цікавим. Це знахідка, яка дістала своє 2-е життя. В даному випадку вона дістала 3-тє життя, оскільки тепер для органу та фортепіано.
J.S. Bach -- Концерт до-мінор для фортепіано, органу і оркестру (із 3-х частин)
Настроїлись усі...
Одразу впізнається стиль Й.С. Баха.
Яскраво, мелодійно, живо!
Барвисто!
Емоції кожного музиканта є безцінними.
Насолоджуймося і слухаймо прекрасну музику. Без коментарів...
Відчуйте себе у залі.
Глядачі захоплені.
Вишукано!
А от і славнозвісне "pizzicato" у майстерних руках "Віртуозів Львова".
І не тільки.
Нотки літали по залу, кружляючи у невидимому танці гармонії. Відчуйте!
І оплески!!
Браво!!!
Угорський композитор Ференц Ліст був вундеркіндом. Вже у віці 8 років давав концерти не тільки у столиці Австро-Угорської імперії, а й у Парижі. У 19 років він вже був сформованим музикантом, який користувався шаленою популярністю. Популярність мали ті люди, які грали у салонах, які організовувала знать. Зокрема відомий салон Жорж Санд, де грав Ф.Шопен, а інша її товаришка Марі Даву теж собі захотіла салон зробити і взяла для цього Ференца Ліста. Зрештою це переросло у кохання і вони мали разом 2-є дітей. У 19-річному віці Ференц Ліст розпочав над твором, який ми будемо слухати далі. Працював він над ним 10 років. Сама назва "Malediction" ("Прокляття") була дана вже пізніше у 1915 році, коли музикознавці зрозуміли, що Ф.Ліст дуже випередив час, оскільки дуже подібні були співпадіння між контрастами Ф.Ліста і "Петрушці" І.Стравінського. Є дуже сентиментальні моменти -- крики, відчаї, розпач... Отож...
Піаністка Меланія Макаревич, диригент Тарас Вергун і "Віртуози Львова" у гарному настрої.
Зараз виконають прекрасний твір Ференца Ліста.
Franz Liszt -- Malediction для фортепіано і камерного оркестру.
У цьому творі фортепіано є основним солюючим інструментом, то ж це велика відповідальність.
Віолончелі натхненні...
А піаністка Меланія грає все на пам'ять!!
Як бачите, не має нотної партитури. Це Вам не аби-що!
Вдалось і справді відчути ті всі моменти, які Ф. Ліст хотів передати.
Неймовірний талант!
І...
Емоційне завершення!!
Браво!!!
І від диригента подяка.
Щастя!
Оплески не змовкали.
Італійський композитор Отторіно Респіґі прожив своє життя частину у 19-му, а частину у 20-му столітті. Він був не лише композитором, а й дослідником старовинної музики. Разом із тим він був і прекрасним музикантом. Починаючи як скрипаль і піаніст він із часом був запрошений до Санкт-Петербургу і був концертмейстером віолончелей у симфонічному оркестрі. Там у Петербурзі на нього дуже вплинув Римський-Корсаков. У нього, як у знавця оркестру він почерпнув багато нюансів, тембрів, на яких можна будувати музику. Стилістика творчості Отторіно Респіґі є розділена на 2-а русла -- імпресіонізм і неокласика. Зараз буде цікавий твір із 4-х частин.Він особливий через те, що орган тут є сольним інструментом на фоні оркестру.
Отож, на сцені вже органістка Олена Мацелюх із асистентом Юлією Ландау, диригент Тарас Вергун.
Слухаємо
Ottorino Respighi -- Сюїта» для органа і струнних G-dur.
Почалось дуже вишукано!
Орган із оркестром звучить надзвичайно!
Ось так небесно і яскраво!
Альти впевнено грали свої партії.
Прекрасно і вдало вибрані регістри дуже гармонійно звучали із оркестром.
Це справжнє мистецтво і це вийшло у Олени Мацелюх та асистента Юлії Ландау.
Відчувається легкість і повітряність у кожному русі органістки, а ще й так -- із руками і ногами одночасно.
І все під чітким контролем чудового диригента Тараса Вергуна.
От так!
Слухайте музику без коментарів -- нехай фото "звучать"...
Браво!!!!
А на завершення сьогоднішнього концерту прозвучить твір молодого українського композитора Арсена Бучинського із Івано-Франківська. Він є контрабасистом, але пише чудову музику. І це у нього вийшло дуже гарно. У цьому ми зараз із Вами переконаємось
На сцені із оркестром гратимуть знову Олена Мацелюх (орган) та Меланія Макаревич (фортепіано).
Арсен Бучинський -- «Жасмин» для фортепіано, органу і струнних.
Натхненно!
Чуттєво!
Легко!
Хтось аж не витримав і знімає відео ;)
І от... Завершення!
Браво!!! Браво!!
І багато-багато квіточок для файних музикантів!
Щасливі!!
А зал аплодував стоячи довго-довго!
Фото на згадку має бути ;)
І для Олени із Меланією особливо ;)
Спочатку серйозне.
А потім і веселіші :)
І ще й на фоні залу ;)
І для Олени Мацелюх із органісткою Юлією Ландау, яка сьогодні їй асистувала.
ІІІ Міжнародний Фестиваль концертів літньої пори "Pizzicato e Cantabile" ґалантно завершився. Та чудова музика не завершується ніколи ;)
Сподобалось Вам?
Чекаю Ваших коментарів ;)
Зустрінемось скоро ;)
З повагою, Ваш фотограф Роман Тупись.
----------------------------------------
Хочете "живі" та "душевні" фото?
Дзвоніть і не пошкодуєте:
0509787625
0678663195
----------------------------------------
Немає коментарів:
Дописати коментар