Привіт всім!
Фотограф Роман Тупись тут ;) Сьогодні настала черга розповісти про 5-й концерт ІІ Міжнародного фестивалю "Bach Contemporary" у Львівській національній філармонії. Назва його (концерту) французькою "Bonjour Noȅl" і у перекладі означає "Вітаємо з Різдвом", а все тому, що у гостях Фестивалю титулований французький органіст П'єр Зеворт. Сьогодні побуваємо у різдвяному Парижі, то ж готуйтесь ;) Про все найцікавіше детальніше далі...
Поринаємо у атмосферу...
Прийшов швидше і привітався із органом ;)
Застав також П'єра Зеворта та композитора (а також ведучого концертів) Богдана Котюка за невеличким обговоренням програми концерту.
І невеличкі приготування -- налаштування регістрів органу із провідною органісткою Оленою Мацелюх, яка сьогодні буде у ролі асистента.
Проба..
Усе гаразд!
От вже й публіка збігається і першою справою -- фотографуватись ;)
Фестиваль долучився до збору коштів для талановитої 10-річної дівчинки -- Прочко Роксоляни.
У Роксоляни діагностована гостра лімфобластна лейкемія (рак крові),
пізній ізольований кістково-мозковий рецидив. Уся потрібна інформація є
на фото, а також на сторінці Врятувати Роксоляну Прочко.
Ви теж можете долучитись і допомогти Роксоляні бути здоровою.
На концерті буде також і творча складова -- інструменти художниці Ольги Куц вже готові.
Величний орган мені на вухо сказав: "Я теж вже г-о-о-т-о-о-о-о-в-и-й!"
Нотна партитура ще поки відпочиває ;)
А поки глядачі займають місця у залі.
Увімкнулось сценічне освітлення, а це означає, що починаємо!!
"Доброго дня, шановні пані та панове! Вітаємо Вас на черговому концерті ІІ Міжнародного фестивалю "Bach Contemporary". Ми і справді маємо свято -- свято Різдва от-от і вже прийде. Буквально завтра Святвечір. Але частина світу Різдво Христове вже відсвяткувала. Тим не менше, ми сьогодні поєднуємо те святкування, яке у світі вже відбулось з очікуванням того святкування, яке у нас вже за день буде. Сьогодні у нас у гостях французький музикант, органіст, який вже не перший раз гастролює Україною -- П'єр Зеворт. П'єр Зеворт -- це людина, яка приділяє багато уваги органному мистецтву, його вивченню, популяризації, є викладачем, багато гастролює, зокрема наступним є Вільнюс. Франція завжди приваблює нас своєю неповторною атмосферою, а особливо неймовірною різдвяною атмосферою, яка є унікальною, хоча й нема снігу. Дерева уквітчані гірляндами, весь Париж сяє у різдвяно-новорічні дні. Ми сьогодні будемо намагатися побувати у Парижі, послухати музику, яка там звучить і згадати кілька моментів з історії Франції, які є пов'язані із прекрасним інструментом, яким є орган. Органне мистецтво особливий розвиток дістало у часи Людовіка XIV -- "король Сонце", як його називали. Він був великим меценатом, сподвижником мистецтва, дуже багато уваги приділяв музикантам, підтримував їх, будівництво органів.."
От така краса у нас.
"Сьогодні ми будемо слухати музику, яка гралася в часи Людовіка XIV на органах Тьєрі і Кліко або на клавесині. Справа у тому, що у
той час не було дуже такої різниці на чому грає музикант -- на органі чи
на клавесині. У більш камерній атмосфері грали на клавесині, а якщо це є
храм, то звичайно на органі. Це все називалося одним словом -- клавір,
не розрізняючи чи це буде орган, чи фортепіано, чи клавесин. Ми у
Франції сьогодні. Наш концерт називається "Bonjour Noȅl" -- "Вітаємо з Різдвом".
І це привітання присилає Вам органіст із Парижа, людина, яка
продемонструє те, що йому дали вчителі -- знання, ті органи, за якими
він міг грати і знайомитись із мистецтвом -- П'єр Зеворт. Весь концерт буде відбуватися у супроводі "живої" графіки художниці Ольга Куц. Асистентом органіста сьогодні буде душа нашого Фестивалю, Директор і організатор -- Олена Мацелюх. Починаємо ми із французького композитора епохи Людовіка XIV
-- Claude
Balbastre."
Claude
Balbastre -- Deuxième suite de Noëls (Друга Різдвяна сюїта)
Одразу відчули дух Франції.
Майстерність П'єра Зеворта нас перенесла у магічний та урочистий світ...
А художниця Ольга Куц розпочала свою магію.
Тонко..
Щиро!
Урочисто!
Вишукано!
Творення...
Неймовірні тембри та легкість...
І...
Завершення! Браво!!!
"Композитор Клод Дакен користувався особливою прихильністю короля Людовіка XIV -- спочатку він його назначив королівським музикантом у своєму палаці, як клавесиніста. Ми дуже добре знаємо Дакена як клавесиніста, зокрема його знамениту "Зозулю". Хто вчився музики, той напевно грав цей твір у дитячі роки. Але разом із тим він був також прекрасним органістом і тоді король назначив його королівським органістом у храмах Парижа.
На превеликий жаль ми знаємо велику
трагедію, яка спіткала нещодавно не тільки парижан, не тільки французів,
але і весь світ -- загорівся Нотр-Дам. Нотр-Дам фактично уособлював всю
велич музики, адже саме із Нотр-Даму пішло професійне музичне
мистецтво. Саме там у 13-14 ст. музиканти розпочали школу органну. І
коли ми говоримо про Нотр-Дам де Парі, то дехто згадує "Собор Паризької
Богоматері" Віктора Ґюґо, дехто згадує можливо щось інше, але зараз
увесь світ і французи зокрема хочуть відновити храм, а також і орган.
Розмовляючи із П'єром Зевортом щодо стан органу, то фактично половина
зруйнована -- той орган, який був створений Тьєрі і Кліко, а пізніше
вдосконалений Арістідом Кавайє-Колем. Сумно.. До цього ми не можемо
долучитись, але давайте зробимо таке, до чого ми можемо докластись. У
даному випадку ми можемо врятувати життя талановитої 10-річної дівчинки -- Прочко Роксоляни
у якої рак крові. До нас звернулася мама, то ж просимо Вас допомогти.
Орган ми не врятуємо, а от врятувати життя дитини нам під силу..
А ми слухаємо Клода Дакена"
Париж у всій красі!!
Слухаємо
Louis-Claude
Daquin : Noël dix
І під чудову музику надалі твориться неймовірна картина
Підглянемо іще так ;)
А також підглянемо у ноти ;)
Глядачі зачаровані...
Чудово!!
Яскраво!!
Емоційна кінцівка!!
Бурхливі оплески і "Браво!"
"Найбільшим храмом християнського світу звичайно ж є Ватиканський собор, який приваблює людей із усіх куточків земної кулі, а особливо у різдвяний час, коли звучить велична різдвяна молитва. Так сталося і минулого століття, коли там був органістом зовсім ще молодий П'єтро Йон. У Ватикан із США приїхав чоловік, який мав забезпечити функціонування найбільшого органу у Соборі св. Петріка. Це був різдвяний час.. Цей чоловік зайшов у храм, почув П'єтро Йона і запросив його. П'єтро Йона грав твір "Jesu Bambino" ("Ісус Дитя"), який ми зараз послухаємо".
Pietro Yon: Pastorale "Gesu Bambino"
Чудовий, мелодійний і спокійний...
І неординарні тембри, що зачіпають кожну струну душі.
Уявляєш собі новонародженого Спасителя... Мале Дитя...
Зачудована публіка...
Оплески!!!
"Ось так після прослуховуваня твору "Jesu Bambino" П'єтро Йона запросили у собор св. Патріка, де він із італійського композитора став американським. Цей композитор фактично дав основу американському органному мистецтву. Але ми повертаємось у Францію у ХХ століття -- до того часу, коли існували цілі династії французьких композиторів-органістів, коли творили музику і разом із тим намагалися внести у засоби органного мистецтва найвищі помисли. Допомогою у цьому їм був сам французький орган Арістіда Кавайє-Коля -- майстра, який прибув із Провансу і привіз із собою новий тип органу, який назвав симфонічним і мав можливість сперечатися із цілим симфонічним оркестром, а за технічними досконалостями він перевершував все, що було зроблене у органному мистецтві. Власне одним із дуже цікавих композиторів ХІХ століття був батько Жана Алена. Сам Жан Ален, який вже у ХХ столітті творив -- творив не дуже довго, бо пішов на війну, але серед тих творів, які він створив за своє 15-річне творче життя є багато шедеврів. Зараз послухаємо Прелюдію і фугу Жана Алена"
Jehan Alain -- "Prélude et fugue"
Картина різдвяного Парижа і далі твориться чарівницею Ольгою Куц.
Тепер під фантастичну та неординарну музику Жана Алена.
Відчувається французький стиль у тембрах, стилі...
Олена Мацелюх чудово асистувала.
Від такої фантастичної картини аж захотілося у Париж ;)
Публіка насолоджувалась...
А після чудового твору були чудові гарячі оплески! Браво!!
І поклін задоволеного П'єра Зеворта.
"Ті органи, які були поставлені Арістідом Кавайє-Колем мали у собі масу можливостей. Найбільшим органом у Парижі є орган на 156 регістрів у соборі Saint-Sulpice. на ньому працював знаменитий композитор Марсель Дюпре і його учень П'єр Куширо.
Разом вони поїхали у США, де освоювали найбільший у світі орган, який
на той час існував. Це у Філадельфії. І писали композиції на 33000
труб. Слухаємо композиції П'єра Куширо. "
Pierre Cochereau -- Sortie sur "Venez Divin Messie" ("Вихід на тему "Прийди Божественний Месія"")
Sortie sur "Adeste Fideles" ("Вихід на "Adeste Fideles")
Слухаємо без коментарів...
Завершення!!
Браво!!
"П'єр Зеворт вже не перший раз приїжджає до Львова і зрештою він гастролює Україною Далі його шлях лежить у Чернівці, Рівне, де також прекрасні інструменти є і наші друзі, які з радістю зустрічають П'єра Зеворта з його французькою програмою. П'єр Зеворт якось запитав і про сучасну українську органну музику, щоб її пропагувати у Франції. Саме так зав'язалася наша творча співпраця і у своєму репертуарі П'єр Зеворт має декілька моїх творів. І сьогодні, на завершення сьогоднішньої програми він пропонує "Way to Heaven" ("Шлях до Небес")".
Богдан Котюк -- "Way to Heaven"
Неймовірна музика, яка наближає до Небес..
Браво!!!!
І поклін!
Пубілка у захопленні!!
І П'єр Зеворт задоволений!
Фото на згадку мусить бути ;)
Також для П'єра Зеворта із фантастичною художницею Ольгою Куц і її витвором мистецтва.
Ось так!!
І ще так ;)
І так ;)
Ось так завершився концерт П'єра Зевора із Парижа.
Дякую за чудові емоції і чудову музику!!
Вам сподобалась стаття?
Чекаю Ваших коментарів ;)
Побачимось скоро ;)
З повагою, Ваш фотограф Роман Тупись
----------------------------------------
Хочете "живі" та "душевні" фото?
Дзвоніть і не пошкодуєте:
0509787625
0678663195
----------------------------------------
Немає коментарів:
Дописати коментар