пʼятницю, 10 січня 2020 р.

Відкриття II Міжнародного фестивалю "Bach Contemporary". Репортаж!


  Христос Народився!
  Фотограф Роман Тупись тут ;) Із новим музичним дописом про концерт-відкриття ІІ Міжнародного фестивалю "Bach Contemporary" у Львівській національній філармонії. Концерт-відкриття відбувався 2 січня 2020 року, а фестиваль "Bach Contemporary" тривав із 2 по 8 січня 2020 року. Дякую організатору -- органістці Олені Мацелюх за запрошення зберігати для історії важливі моменти Фестивалю. Яким було відкриття? Що цікавого? Про все найцікавіше детальніше далі...

  Почнемо поринати у дійство ;)

Для початку привітаємось із органом, який вже дуже хоче зазвучати ;) 


А глядачі тим часом займають місця у залі/


І як завжди -- фотографують ;)


Сцена гарно оформлена і створює приємну атмосферу.


Поки іще не почалося, то можна вивчити програмку Фестивалю.



А де ж її можна було взяти, ту програмку? 
Все дуже просто -- на столику у фойє :)


Фестиваль долучився до збору коштів для талановитої 10-річної дівчинки --  Прочко Роксоляни. У Роксоляни діагностована гостра лімфобластна лейкемія (рак крові), пізній ізольований кістково-мозковий рецидив. Уся потрібна інформація є на фото, а також на сторінці Врятувати Роксоляну Прочко
Ви теж можете долучитись і допомогти Роксоляні бути здоровою.


А ще можна придбати от такі чудові календарі на 2020 рік, які створила Роксоляна



У фойє вже пусто... Чого б це?
Та вже от-от все почнеться :)


Іще трохи порозмовляти можна.


Та вже пора розмови припинити... Починаємо...


На сцені Богдан Котюк -- композитор, ведучий, музикознавець:

"Добрий вечір, шановні пані та панове! Ми раді вітати Вас у цьому Новому 2020-му році на ІІ Міжнародному Фестивалі "Bach Contemporary". Маємо надію, що цей Фестиваль продовжить традицію фестивалів у нашому місті. Другий Фестиваль "Bach Contemporary" покликаний  у цей міжріздвяний час, коли Різдво за новим стилем вже відсвяткували, а за старим стилем готуємося святкувати, а Новий рік вже наступив. Власне у цей 2-й день Нового року починаємо Фестиваль. Сьогодні ми будемо слухати виключно Йоганна Себастьяна Баха, але слухати будемо його музику того періоду, коли він був справді молодий, сповнений сил, мрій, надій і великого таланту, який, зрештою, не покидав його протягом цілого життя. 335 років минуло із того часу, як народився Й.С. Бах і цей весь час не був таким легким для його творчості, адже певний період він був взагалі у забутті. І тим не менше, відроджена музика Й.С. Баха звучить сьогодні настільки жваво, по сучасному, надихає людей молодих на зовсім навіть нову інтерпретацію, нові думки щодо музики Й.С. Баха. Сам Й.С. Бах мав стільки думок музичних, що це навіть важко собі уявити. Розмір цього ґенія можна оцінити хіба що тільки словами самого Баха:"Все що я вмію, все що я можу, все що я знаю, усім я завдячую єдиному Господу Богу". І, справді, рука Божа водила його по житті, тримала у своїй опіці і, власне, рукою Божою були створені ці твори, тому що звичайна людина не може створити такого гігантського спадку, як залишив Йоганн Себастьян Бах. Ми сьогодні будемо трохи говорити про те, як же ж відбувалося його життя -- життя дуже цікаве, на основі якого можна було створити не один трилер, кінофільм, який би говорив про того молодого Й.С. Баха -- сповненого завзяттям і дуже впевненого в собі молодого чоловіка. Ну і почнемо все ж таки вже із музики, яка була написана цим найкращим композитором всіх часів і народів у 20-річному віці, коли вся Європа визнала його за найкращого органіста. Так, можливо, за життя його не визнавали таким фантастичним композитором, бо були поруч інші генії епохи бароко. Але ґеній Баха-органіста був понад усе. У 20-річному віці він пише свою Прелюдію і фугу до-мінор, із якої ми і розпочинаємо наш Фестиваль. А розпочинає його ініціатор, душа цього Фестивалю, яка не один Фестиваль організувала, проводить -- провідна українська органістка Олена Мацелюх."


Органістка Олена Мацелюх із гарним настроєм крокує на сцену.


Поклонилася під оплески публіки.


І розпочала...

Й.С. Бах -- Прелюдія і фуга до-мінор


Розпочинається твір грою найнижчих тембрів, які виконуються ногами.


Ось так філігранно, майстерно і виважено.


А потім вже поступово додаються більш вищі із включенням у роботу рук.


Ось так тепер одночасно і руками, і ногами -- видобуваючи все нові і нові поліфонічні звуки і тембри.


Ґеніальна музика Й.С. Баха ожила і звучить сьогодні -- сучасно, яскраво.
Наповнює серця неймовірними емоціями.


А це завдяки талановитій Олені Мацелюх, яка "оживляє" музику..


Відчуйте музику... Най фото звучать...





Емоційне завершення!


Задоволена Олена Мацелюх.


І поклін під гучні оплески публіки


"Бах був талановитий на всі боки. Зрештою, його батько був прекрасним скрипалем і від батька власне Й.С. Бах почав знайомство із музикою -- спочатку скрипка, потім віолончель, флейта, клавесин.. Інструменти легко йому давалися і для кожного із них у своєму подальшому житті він багато пише творів. Пише як для інструментів, так і для голосу, звичайно, адже Йоганн Себастьян мав дуже гарний голос, який дав йому можливість бути солістом, займався у вокальній школі. Життя так склалося, що перша його робота була хористом. У Ваймар герцог Ваймарський запросив Баха для того, щоб він там хор "підняв" .  Але це була перша його робота, яка не спинила його протягом усього його життя, тому що він ним (хором) займався ціле життя, працюючи у храмі диригентом, капельмейстером. На кожну Службу Божу він мав написати нову кантату. Таких кантат за своє життя Й.С. Бах написав 250. Ми зараз із Вами послухаємо Арію із кантати №107 "Was willst du dich betrüben" у виконанні заслуженої артистки України Наталії Дитюк".


Отож, слухаємо  
Й.С. Бах -- Арія із кантати №107 "Was willst du dich betrüben" ("Чому б ти сумував")
у виконанні  з.а. України Наталії Дитюк (сопрано) та Олени Мацелюх (орган).


Дуже проникливо зазвучав орган, заторкуючи струни кожного серця і душі...
І тут до нього гармонійно доєдналося глибоке сопрано Наталії Дитюк. Відчуйте музику і у усі барви співу на світлинах... Най вони звучать... без коментарів...







І поклін під гарячі оплески публіки!!


"Йоганн Себастьян був дуже вимогливим. Але вимогливим не тільки до себе, але й до тих, хто залежав від нього, ким він опікувався і керував. У 18-річному віці він ,керуючи власне тим хором у Ваймарі ,мав біля себе своїх однолітків, які співали у тому хорі, дехто був і старший за Й.С. Баха і дивилися на нього, як на меншого. Йоганн Себастьян цього пережити не міг і не міг собі дозволити, щоб із нього кепкували і одного разу повертаючись після такої репетиції він сказав своєму колезі у хорі, що "він взагалі так співає, що краще би не співав і з таким писклявим голосом не випадає цього робити...". Колега розлютився, кинувся на Баха.. Навіть не один, а їх було3-є І невідомо, чи мали би ми Баха-органіста і ті твори , які він написав... Бо почали гамселити Й.С. Баха... І тут Й.С. Бах витягнув ножа.. Куртка була порвана, хлопці повтікали..."


Олена Мацелюх слухала цю історію і легко посміхалася :)


"Це був той Й.С. Бах, який вмів за себе постояти, довести свою правоту, навіть у такий спосіб. Він був дуже цілеспрямованою людиною -- якщо поставив перед собою завдання, то він обов'язково його вирішував. Не зважаючи на те, чи це була грандіозна подорож у Любек і треба було йти до Букстегуде для того, щоб перейняти від нього ті навики органного мистецтва, він ішов і, втрачав роботу після цього... Бо 3-и місяці не бути на роботі -- хто таке потерпить? трудно, але це був Бах -- молодий, сповнений енергії, завзяття і неймовірного таланту. Ми залишаємось у його кантатній творчості. Кантата №147 має прекрасний хорал, який фактично є одним із "хітів" бахівських. І ми зараз цей хіт послухаємо у виконанні флейти Пана і органу. Флейта Пана -- це також орган, але маленький і простий, який має всього 25 трубок та принцип той самий, що і в органу. Ми слухаємо зараз 2-а органи одночасно -- найпростіший і найскладніший."


Й.С. Бах -- Арія з кантати №147
У виконанні мультиінструменталіста Ігора Мацелюха та органістки Олени Мацелюх.


Фантастично, барвисто!!


Щиро!


Натхненно...


І завершення!!


Браво!!


Поклін під овації публіки!


"Вся творчість Й.С. Баха ділиться на 3-и періоди. 1-й період -- це той, коли він був іще зовсім юним, молодим музикантом, тим найкращим органістом і був у Ваймарі на роботі, як органіст, у Ернста Ваймарського. Ернст Ваймарський був людиною високої культури, людиною, яка сама знала і любила музику, був композитором. Якщо є успіхи у музиканта, то обов'язково за цим має стояти якась підпора. Саме такою підпорою для Й.С. Баха став Ернст Ваймарський. Він спонукав Баха до написання величезної кількості творів для органу. Більше того, Бах навіть взявся перекладати твори Ернста Ваймарського для органу, щоб грати його концерти. Один із таких концертів ми зараз послухаємо."


Олена Мацелюх готується, налаштовуючи регістри.


Й.С. Бах -- Концерт Соль-мажор у 3-х частинах: Allegro, Largo, Presto


Фантастичний пульс, багатство тембрів і музичних півтонів.


А це все талановиті руки (і не тільки, бо на органі грають і ногами теж) неймовірної органістки Олени Мацелюх..


Молодий Й.С.Бах неначе поглядав із екрану і насолоджувався перфектним виконанням своєї музики.


Насолоджуймося і ми... Залишаю Вас наодинці із музикою та емоціями глядачів..







Браво!!


"Життя Й.С. Баха пов'язане із Тюрінгією перш за все. Та земля, де він народився, де жили принаймні 4-и його покоління предків, тому що пра-прадід Баха приїхав туди і оселився вже як мельник, але разом із тим він був також музикантом -- скрипалем. Він приїхав у Тюрінгію з того пограниччя, ми б сказали зараз -- України, Словаччини і Угорщини. Але Тюрінгія цікава також і тим, що якщо ми говоримо про Ваймар, то він став столицею театрального мистецтва, адже там був театр Шіллера, Ґете, та це вже 100 років пізніше після Баха.


А от 150 років перед Бахом також була видатна постать у Тюрінгії -- це знаменитий реформатор церковний Мартін Лютер. Мартін Лютер зрозумів, що для народу німецького необхідно є пізнати суть самої Біблії, то слово, яке проголошувалося латиною на кожен день у церкві. Зрозуміло, що простолюддя не могло пізнати усі глибини, тонкощі, і саме через це Мартін Лютер переклав Біблію на німецьку мову. Зробив він це у протягом 5-ти тижнів замку Вартбург -- це вже на пограниччі самої Тюрінгії. Закінчився цей переклад величезним успіхом, бо Біблію було перекладено німецькою. Сам Мартін Лютер також став законодавцем у музиці, бо в тійї течії протестантського хоралу, він поклав на народні мелодії біблійні тексти і таким чином всі наступні покоління музикантів брали собі за основу цей протестантський хорал.


На протестантському хоралі виховався Й.С. Бах і вся його творчість пронизана від початку і до кінця цим духом протестантського хоралу. Мартін Лютер створив 30 протестантських хоралів, а Й.С. Бах -- понад 200. Ми зараз послухаємо направду один із найкращих у цьому жанрі -- "Ich ruf’ zu Dir, Herr Jesu Christ" ("Взиваю до Тебе, Господи")"


Й.С. Бах -- "Ich ruf’ zu Dir, Herr Jesu Christ" ("Взиваю до Тебе, Господи")


Глибоке звучання, яке не залишає байдужим і мимоволі відчуваєш, як справді мелодія "взиває" до Господа.


Аж "до мурашок"...


Завершення....


Подяка!!


"2-й період творчості Й.С. Баха був пов'язаний із сусідньою із Тюрінгією землею -- Ангальт-Саксонією. Місто Кетен у Ангальт-Саксонії було герцогським і герцог Леопольд запросив до себе Й.С. Баха, як людину, що мала впоратися із новим завданням -- треба було писати музику для оркестру.


Олена Мацелюх поки готується...


Налаштовує потрібні регістри.


У герцога був свій оркестр, яким він керував і, відповідно, той оркестр був потрібен графу для того, щоб створювати настрій, піднесений стиль -- розважальна музика для балів. Якщо так сказати по сьогоднішніх мірках -- дискотека для багатих. Ми сьогодні маємо Й.С. Баха власне у тому періоді (портрет на екрані), коли він переїхав до Кетена. 


Твори, які Й.С, Бах почав писати, звичайно ж, базувалися на танцювальній музиці -- музиці різних народів Європи. У основі цих сюїт, партіт були танці із різних земель. І власне таким є наступний твір -- Сюїта сі-мінор, яка складається із 7-ми частин, які представляють музику різних країн: Увертюра, Рондо (французький), Сарабанда (іспанський), Бурре, Менует, Полонез (польський), Скерцо (італійський). Із цією сюїтою цього року Олена Мацелюх та Ігор Мацелюх вперше мали гастролі у США, де вони покорили публіку. Вона звучатиме у перекладі для флейти Пана та органу."


Отож..  
Й.С. Бах -- Сюїта №2 сі-мінор (BWV 1067) 
із 7 частин: Ouverture, Rondeau, Sarabande, Bourree, Polonaise, Мenuet, Badinerie

Олена Мацелюх (орган) та Ігор Мацелюх (флейта Пана) вже на сцені.
Готові!


Почали!
Слухаємо блискуче, перфектне виконання, що пробирає, захоплює, надихає... 
Уявляєш себе на вишуканому аристократичному балі.. Аж хочеться танцювати ;)


Чуттєво!


Повітряно, щиро!


Натхненно і зосереджено!


Зрештою, слова тут зайві... 
Залишу Вас наодинці із музикою.. із атмосферою... 
Най фото звучать... Без коментарів...















Браво!!!


Браво!


Музиканти задоволені виконанням і підтримкою глядачів!


Оплески довго не затихали!


"Ми зараз послухаємо грандіозний твір Й.С. Баха. Він складається із 2-х частин. Першою він написав Фантазію у Ваймарський період, а пізніше він поїхав  у м. Гамбург на навчання до органіста Й.А. Райнкена. І там був чудовий орган із надзвичайними можливостями. Й.А. Райнкен признав талант Й.С. Баха і запропонував йому тему, яка фактично стала абсолютним хітом. Це голандська дитяча пісенька "Вітайте, я прийшов". Ця пісенька перетворилася у руках Й.С. Баха у фугу в продовженні фантазії. Фантазія і фуга соль-мінор, яку ми зараз послухаємо -- це найскладніший твір, який написав Й.С. Бах."


Й.С. Бах -- Фантазія і фуга соль-мінор (BWV 542)


Фантастично! Захопливо!


Заворожені глядачі...


Майстерність і талант!




Звершення!!


Браво!!!


"3-ій період в історії Й.С. Баха -- найдовший і тривав 25 років у Саксонії в місті Ляйпциг.. Він мав у своєму розпорядженні великий хор -- фактично ціла збірна усіх колективів Ляйпцигу. Бах стає там керівником усіх музичних закладів. Він міг зібрати такі потужні сили, які виконували справді грандіозні твори. І він їх писав -- "Страсті за Матвієм", "Страсті за Йоанном", "Magnificat". Це грандіозні полотна. А зараз ми послухаємо Арію із кантати №89"


Й.С. Бах -- Арія з Кантати №89 
у виконанні з.а. України Наталії Дитюк (сопрано) та Олени Мацелюх (орган)


Слухаймо уважно фото і насолоджуємось...





Завершення!! І оплески для Наталії Дитюк від Олени Мацелюх ;)


Браво!!!


"Музика -- це позачасове мистецтво. Ми можемо спостерігати пам'ятники архітектури,  скульптури -- вони об'ємні, можемо спостерігати за картинами, ми модемо насолоджуватися звуками... Власне кажучи, музикант сам собі робить пам'ятник тим, що він творить.


Й.С. Бах, будучи ще зовсім молодим, вже досяг такого високого рівня, що навіть тому молодому Баху були поставлені пам'ятники у багатьох містах, де він провів свою молодість: Люненбург, Арнштандт, Мюлгаузен, Ордруф. Це ті міста, де він провів своє молодече життя. Ці пам'ятники  зображають молодого хлопця, сповненого надій, прагнень, того завзятого, який і міг підкорити світ. А там де він похований, також стоїть прекрасний пам'ятник вже такому зрілому, у старшому віці Й.С. Баху біля Thomaskirche у Ляйпцигу -- на фоні тої церкви прекрасної стоїть Й.С. Бах, а за ним труби органу, як символ того, що його улюбленим інструментом був орган і для органу він написав найвидатніші свої шедеври. Й.С. Бах створив собі сам пам'ятник, написавши твір для органу, який кожен впізнає із перших нот і ми його зараз слухаємо -- "Токата і фуга ре-мінор"".


Й.С. Бах -- "Токата і фуга ре-мінор"

Безсмертний твір, який просто не залишає байдужим нікого!


Перфектне виконання!!



Й.С.Бах задоволений!!


І...


Завершення!!


Браво і подяка від глядачів у вигляді гучних оплесків і букета ;)


І поклін.


Композитор Богдан Котюк озвучив усю програму Фестивалю, а також сказав таке: "Ми маємо змогу допомогти. До нас звернулася мама талановитої дівчинки Роксоляни Прочко (10 років), якій необхідна операція із пересадки кісткового мозку, то ж просимо долучитися і допомогти..."


Задумались...


"Ми завершуємо Молитвою наш 1-й фестивальний день. Молитвою до Матері Божої, Тої, завдяки Якій прийшов на цей світ Спаситель. "Ave Maria"  "


Й.С. Бах -- "Ave Maria"

Олена Мацелюх (орган), Ігор Мацелюх (флейта Пана), з.а. України Наталія Дитюк (сопрано)


Слухаємо фото... Без коментарів...







Браво!!!


Оплески!!


Браво!!!



Подяка і гарні розмови ;)


Спільні фото ;)


І от такий вишуканий і свіженький букетик


І ще трішки фото ;)




І світлини на згадку ;)



От таким цікавим був Концерт-відкриття ІІ Міжнародного фестивалю "Bach Contemporary" у Львівській національній філармонії

Маю надію, Вам сподобалось читати і мали змогу хоча  б трішки побувати на ньому завдяки статті ;)

Чекаю Ваших коментарів ;)

Побачимось скоро ;)

З повагою, Ваш фотограф Роман Тупись
----------------------------------------
  Хочете "живі" та "душевні" фото?
Дзвоніть і не пошкодуєте:
0509787625
0678663195
----------------------------------------
Цікавить фотозйомка -- пишіть мені:

Немає коментарів: