вівторок, 22 січня 2019 р.

Bach завжди Contemporary. Концерт-закриття Фестивалю "Bach Contemporary". Репортаж!


  Христос Народився!
  Фотограф Роман Тупись знову тут ;) Із дописом про Концерт "Bach Contemporary" 9 січня 2019 року, який закривав  Фестиваль "Bach Contemporary", що відбувався у Львівській національній філармонії. Концерт повністю присвячений музиці ґенія Й.С. Баха, яку виконували талановиті музиканти: Олена Мацелюх (орган), Струнний квартет "Фенікс", Меланія Макаревич (фортепіано)Анжела Приходько (скрипка), Маріанна Лаба (сопрано), а провадив концерт львівський композитор і музикознавець Богдан Котюк. Цей воістину прекрасний склад творив чудову музику. Як? А про все детальніше якраз і дізнаєтесь далі...

Що ж, пора розпочинати ;)

Спочатку привітаємось із інструментами ;)

Для початку із фортепіано ;) 
"Привіт-привіт, Романе!" -- сказало воно мені ;)


А тепер черга органу. 
Він дуже велично і голосно сказав своїми цікавими тембрами:
"П-р-и-и-и-и-в-в-в-і-і-і-т-т, Р-о-о-о-м-а-а-а-н-е-е! Р-а-а-а-д-и-и-и-й  б-а-а-ч-и-и-т-и-и!"


У сьогоднішньому концерті є і клавесин ;)
Він до мене звернувся коротко і ясно соль-мажором, пощипуючи свої тендітні струнки:
"соль — ля — сі ^ до — ре — мі — фа♯ ^ соль"


А нотна партитура нічого мені не казала -- просто гордо лежала на пюпітрі ;)


Іще пусто тут, та не надовго ;)


Ось вже й перші глядачі. 
Для початку фото мусить бути ;)


Але перш, ніж зробити фото, то треба знайти місце у залі ;)


Хто знайшов, той вже мріє ;)


Або ділиться чимось цікавим -- наприклад платівкою групи "Queen" ;)


В кого нема платівки, той програмку концерту читає.


Що ж, на сцені вже увімкнули освітлення, то ж починаємо.


Першим був Й.С. Бах -- Хорал фа-мінор "Ich ruf zu dir, Herr Jesu Christ" (BWV 177) у виконанні органістки Олени Мацелюх.


Це була справжня молитва на органі до Всевишнього.


Олена Мацелюх натхненно грала..


Виваженість у кожному русі.


І спокійне завершення...




Ведучий -- львівський композитор Богдан Котюк мав вступне слово:
 "Христос Народився! Шановні пані і панове! Сьогодні, у третій день свят ми завершуємо наш Фестиваль "Bach Contemporary", який розпочався 30 грудня 2018 року. Розпочала сьогодні львівська органістка, солістка Львівської національної філармонії -- Олена Мацелюх. Розпочала твором Й.С. Баха -- знаменитим хоралом фа-мінор "Ich ruf zu dir, Herr Jesu Christ"("Взиваю до Тебе, Господи"). Із думками про Спасителя залишаємось до Хрещення. Але у цей час Різдвяних свят у нас відбулась дуже цікава подія, тому що усі концерти, які ми назвали разом "Bach Contemporary", вони пройшли на одному подиху. Саме визначення "Bach Contemporary" є дуже символічним, адже між ними нічого не стоїть  -- чи має бути знак "+" чи "=" так і невідомо. Наш сьогоднішній концерт ми назвали "Бах завжди сучасний". Але якщо взяти детальніше, розібрати це формулювання, то ми можемо глибокий зміст знайти у визначенні "Bach Contemporary". Саме слово "bach" німецькою означає "струмок", вода, яка дає життя, "con" -  означає "з", "tempo" -- це "час", а "rary" -- означає "диво". "Вода у вигляді струмка, у вигляді руху, яка із часом творить диво" -- от так би можна було розшифрувати назву нашого Фестивалю. Справді, творчість Й.С. Баха, незважаючи на те, що вже пройшло 3-и століття, відколи він писав свої геніальні твори, творить чудеса. Тому, що публіці завжди цікаво є повернутися до тих справді шедеврів епохи бароко, які створив Йоган Себастьян Бах. Це шедеври поліфонічної музики і шедеври музики, яка вже ближча до стилю "галант". Тим не менше ми розпочали наш Фестиваль концертом, у якому 2-а генії бароко були представлені -- Й.С. Бах та А. Вівальді. А завершуємо також -- тими ж двома митцями, які сьогодні будуть представлені іншими творами. Ініціатор Фестивалю -- Олена Мацелюх, яка є душею цього дійства, запросила своїх друзів із Києва, Одеси, Івано-Франківська, які виступали на концертах. Сьогодні ми також матимемо гостей із Дніпра та Івано-Франківська. А також,  наш відомий не тільки у Львові, а й далеко за його межами -- квартет "Фенікс". На початку прозвучить А.Вівальді -- Концерт ре-мінор для скрипки, органу та струнного оркестру у 3-х частинах"


Під теплі оплески Квартет "Фенікс" вийшов на сцену.


Настроїлись і в очікуванні...


Аж ось вже і солісти -- Олена Мацелюх (орган) та Анжела Приходько (скрипка, м.Івано-Франківськ)


Привітатись із 1-ю скрипкою -- правило музичного етикету ;)


Слухаємо А. Вівальді -- "Концерт для скрипки, органу та струнних ре-мінор", RV 541


Розпочалось!! Прекрасно!


Чудове, натхненне виконання!


Альт і віолончель додавали своїх тембрів.


Все разом у поєднанні звучить просто неймовірно!


Ось так!


Олена Мацелюх натхненна музикою!


А.Вівальді створив справді шедевр!


Віолончеліст "весь у музиці"...


Альтист теж...


Увага на солістку Анжелу, щоб все було синхронно і точно.


Вже можна грати.





Заслухаєшся...



І Ви теж дослухайте твір до кінця... Без моїх коментарів...









І...


Завершення!


Оплески!!


І поклін!


 Квартет "Фенікс" у очікуванні...


"Вони познайомились із собою у Ваймарі, коли А.Вівальді приїхав до Ернста Ваймарського за підтримкою, як мецената. Власне тоді Й.С. Бах, який був на 7 років молодшим за А. Вівальді, багато чого почерпнув від майстра скрипкового мистецтва. На той час Й.С. Бах зажив слави найкращого органіста на цілу Європу, а А.Вівальді був на той час найкращим скрипалем. Він був такої слави, до якої дорівнявся хіба що Ніколо Паганіні. Власне Вівальді творив свої концерти, а деколи навіть Бах ті концерти перекладав для органу, так виникло кілька таких концертів. Але в даному випадку Й.С. Бах створив свій концерт для клавіру, бо саме так називають німці все, що має клавіші. Власне ми зараз послухаємо концерт у 3-х частинах, також 
, у виконанні львівської піаністки Меланії Макаревич."


Й. С. Бах -- "Концерт для фортепіано із оркестром ре-мінор" (BWV 1052)

Меланія Макаревич та Струнний квартет "Фенікс" розпочали!
 

Альт і віолончель.


Скрипки...


Це все у чудовому поєднанні із фортепіано.


Відчувається запал та надих, із яким музиканти грають.


Зверніть увагу, що Меланія Макаревич грає напам'ять із квартетом. 
А це не кожному дано... Талант!


Квартет чекає, щоб знову вступити...
А поки фортепіано захоплює!!


І знову разом!!


Дивіться і відчуйте енергетику...


Вона просто пульсує крізь ноти і пальці музикантів.


Чудовий темп!


І...


Ще так!






Слухаймо і надихаймось! Фото най "звучать"... Без коментарів...














Емоційне завершення!!!


 Браво!!! Поклін під гучні оплески задоволеної публіки!


"Йоганн Себастьян Бах народився у Айзенаху. Це маленьке містечко у Тюрінгії, яке було знаним зрештою тим, що там жили Бахи. Але саме прізвище Бах знали навіть далеко за межами самої Тюрінгії, навіть говорили -- "якщо Бах, то напевно музикант, а якщо музикант, то напевно у нього прізвище Бах". Справа у тому, що батько Й.С. Баха був знаним скрипалем і скрипка була тим першим інструментом, до якого він заохотив свого сина. Але у самому будинку-музеї, де народився і жив юний Й.С. Бах є ціла колекція інструментів, на яких він грав. Він у багатьох невеличких містах здобував свою початкову музичну освіту, і це були різні інструменти: скрипка, віолончель, флейта, клавір і орган."


Аж ось вже й Олена Мацелюх на сцені.


"Ось, здобувши освіту, він поїхав у Люнебург до вокальної школи. Й.С. Бах, працюючи у храмі, мав обов'язок писати кантати до Служби та й до різних подій церковних, навіть і до весіль. Ми зараз послухаємо арію із одної, скоріш за все весільної кантати..".


Олена Мацелюх в очікуванні.

 
У виконанні заслуженої артистки України Маріанни Лаби (сопрано) у супроводі органу та струнних звучить:

Й. С. Бах Арія «Вчитися в любові та жартах» з кантати BWV 202
 

Надзвичайний, натхненний спів Маріанни під небесні звуки струнних та органу, переніс нас у атмосферу весільну..


Натхненно!!


Слухайте...


От так ближче, щоб вам було краще чути ;)



Заслухаєшся...


Оплески також натхненні!!


"Ми залишаємось у такому самому настрої грайливому, можливо дещо легковажному. Справа у тому, що кантати писалися не тільки для якогось окремого випадку. Дуже багато Й.С. Бах брав текстів і до них писав музику."


Й. С. Бах -- Арія Паллади «Приємний вітерець» з кантати BWV 205  

 Віолончель створила настрій...  Справді наче вітерець...


До неї додався орган...



Скрипки і голос...


Чудово!!


Оксамитове, сильне сопрано...


Майстерно і ніжно...


І...


Оплески!!!!


Вдалось зловити такий натхненний задуманий погляд віолончеліста..


"Антоніо Лючіо Вівальді став одним із зразків нового стилю -- стилю "галант". Це музика, яка була більше розважальною. А. Вівальді став зачинателем програмності у музиці. Ми найкраще це знаємо по його концертах, наприклад "4 Пори року", які звучать дуже часто у Львові, але у нього дуже багато є інших концертів -- понад 500. При чому є дуже багато із них, де солює не лише скрипка, а й інші інструменти. А.Вівальді дуже гарно і на мандоліні грав. Власне сьогодні ми слухаємо ще один концерт у виконанні нашої гості із Івано-Франківська -- Анжели Приходько"


Анжела Приходько!


А. Вівальді -- "Концерт соль-мінор для скрипки, струнних та органу".


Соло неймовірне!


А давайте просто послухаємо.. Без коментарів... 
Слухайте чудові ноти і тембри, які линуть із фото... Я замовкаю...
















Заслужені оплески!!



"Вершиною епохи бароко був Й.С. Бах. Але поруч нього були ще й інші музиканти, які справді були великі, які представляли епоху бароко, які стали тим перехідним етапом до стилю "галант". Серед них був Г.Ф. Телеман та А.Л. Вівальді. Якщо говорити про Г.Ф. Телемана, то він заснував дуже цікаве товариство "Collegium Musicum" і тоді, коли він вже приїхав у Ляйпциг, а Й.С. Бах у останній період свого творчого життя провів у Ляйпцигу, працював органістом у Thomaskirche. Зрештою, всі церкви були під його наглядом, одну із них він надав до послуг товариства "Collegium Musicum" Г.Ф. Телемана. А що стосується А.Л. Вівальді, то також була, навіть посмертна історія. Творчість Й.С. Баха була забута, втрачена, тільки завдяки Мендельсону-Бартольді знову відновилася вже через добрих 100 років. На сцені були поставлені «Пасіони за Матвієм» у Ляйпцигу.  А коли говорити про А. Вівальді, то було ще гірше -- його творчість до нас дійшла лише у ХХ столітті і знову відновлена. Власне це забуття спричинолось до того, що багато творів треба було дослідникам наново віднаходити.Так сталося із твором, який ми зараз послухаємо. Цей твір, який за каталогом Шмідера має 2-і назви -- 1056 і 1056R. Спочатку цей твір був написаний для скрипки та оркестру Й.С. Бахом, але пізніше він був втрачений, але пізніше відновлений, навіть у часи його  життя. Тоді Й.С. Бах переписав цей концерт для клавіру та оркестру. Сьогодні ми слухаємо просто 1056 без літери R у виконанні піаністки із Дніпра -- Наталії Золотарьової. Викладає у консерваторії, зрештою є кандидатом мистецтвознавства, закінчила Московську аспірантуру і захистила кандидатську, є засновником товариства Шостаковича і пропагує його творчість. Її учні, а також і сама Наталія, займають перші місця на міжнародних конкурсах."


Оплески для Наталії Золотарьової!


Й.С. Бах -- Концерт f-moll для для фортепіано з оркестром (BWV 1056)

Наталія Золотарьова (Дніпро) і Струнний квартет "Фенікс".


Неймовірне, бездоганне виконання!


Майстерно!



Зосереджено!





Натхненно!




Творчий погляд...


Заслухані погляди глядачів...




А все це -- чудова музика!



Гучні оплески!!


І поклін.


"А ми знову повертаємось до вокальної творчості Й.С. Баха"


Слухаємо Й.С. Бах -- Арія «Моє вірне серце радіє» з кантати BWV 68 у виконанні Маріанни Лаби із Оленою Мацелюх (орган) та Квартетом "Фенікс".


Слухаємо



Дуже проникливо...


Натхненно!


Щиро!




Оплески!!!


"Наступний твір А. Вівальді -- концерт, у якому зібралось одразу 3-є солістів -- Концерт для органу, скрипки і чембало. Буде у виконанні 3-х представників різних міст: скрипалька Анжела Приходько (Івано-Франківськ), органістка Олена Мацелюх (Львів) і Наталія Золотарьова (Дніпро) гратиме на чембало у супроводі Квартету "Фенікс"".


Оплески для них!!

  
А.Вівальді -- Концерт фа-мажор для органу, скрипки та струнних (RV 542)


Яскраво!!


Поєднання талантів!!


Чудово!!


Одразу відчувається стиль музики А.Вівальді.


Давайте "слухаємо" фото ;) Коментарів не треба...














Поклін задоволених музикантів під оплески задоволеної публіки



От такої задоволеної публіки ;)


"Наш Фестиваль підходить до завершення. У ньому були зайняті музиканти зі Львова, Києва, Одеси, Дніпра, Івано-Франківська. Було багато цікавих концертів, зокрема Варвари Турти із Києва, яка грала на клавесині твори Й.С.Бах і композиторів тої епохи, тим самим підтверджуючи "Bach Contemporary". Був дует органістів Максим Сидоренко та Олена Юдіна, які грали не лише Баха, а й  твори сучасних джазменів, створені на основі творчості Й.С. Баха. Була також музика кіно, сучасне бачення музики, яка завжди вічна, погляд у майбутнє. Завершуємо наш фестиваль твором до-мінор Й.С. Баха, який був написаний для 2-х чембало, але сьогодні він прозвучить у перекладі для органу і клавіру".


Меланія Макаревич (фортепіано), Олена Мацелюх (орган) і Квартет "Фенікс".


Й.С. Бах -- Концерт для 2-х клавесинів до-мінор, у перекладі для органу і фортепіано 
(BWV 1060)


Натхненно!!


Неймовірно!!


Захоплююче!



У захопленні!



Щиро!




Слухаймо... Без коментарів...






Браво!!! Оплески!!




Браво!!!!



Фото на згадку мусить бути.


А також окремо для Анжели Приходько.


Для Меланії Макаревич.


Для Наталії Золотарьової.


Маріанни Лаби.


Для Олени Мацелюх.


І ще так -- із композитором Богданом Котюком.


І з Наталією Золотарьовою.


Завершився Фестиваль "Bach Contemporary"яскраво!!
Дякую усім, хто брав участь у цьому святі музики за чудові емоції!!
І також дякую за можливість долучитись до збереження яскравих моментах на світлинах.

Вам сподобалось? Чекаю коментарів ;)

А статті на блозі не завершуються ніколи ;)
То ж скоро очікуйте на нові дописи
Незабаром побачимось у нових ;)
З повагою, Ваш фотограф Роман Тупись
----------------------------------------
  Хочете "живі" та "душевні" фото?
Дзвоніть і не пошкодуєте:
0509787625
0678663195
----------------------------------------
Цікавить фотозйомка -- пишіть мені:

Немає коментарів: