суботу, 19 січня 2019 р.

Вибуховий "Кіноорганум" на Фестивалі "Bach Contemporary". Репортаж!


  Христос Народився!
  Фотограф Роман Тупись вже тут ;) Продовжую розповідати Вам про Фестиваль "Bach Contemporary", що відбувався у Львівській національній філармонії. Сьогодні мова йтиме про незвичайний вибуховий концерт "Кіноорганум", який мав місце  8 січня 2019 року. У ньому поєдналося дуже багато талановитих людей, щоб творити музику кіно із органом, а саме диригент Сергій Лихоманенко, "Eclectic Sound Orchestra", Олена Мацелюх (орган), Влад Солодовников (фортепіано, семплер, челеста, аранжування), Євген Герзанич (асистент органіста), а також ведучий -- львівський композитор, музикознавець Богдан Котюк. Як бачите -- це "заряджена" суміш ;) Про те, як же все "вибухало" детальніше далі...

  Давайте почнемо ;)

Інструменти оркестру мирно собі розташувались на сцені в очікуванні концерту.


Красень контрабас оперся на крісло -- він великий і йому важко стояти ;) 


А ось це творче місце піаніста Влада Солодовникова ;) Так-так -- він на тому всьому гратиме під час концерту і навіть на 2-х інструментах одночасно.


  Красуня челеста посміхнулась мені усіма своїми клавішами ;) Якщо не знаєте, то челеста - ударно-клавішний музичний інструмент, формою схожий на піаніно (думаю, Ви вже встигли це помітити). Відрізняється ніжним звучанням, яке нагадує звук дзвіночків. Що цікаво, то першим його виготовив майстер Мюстель (1886 рік) у Франції. Як бачите, то ця челеста не проста, а виготовлена саме фірмою відомого майстра, бо видніється надпис "MUSTEL Paris".


Фортепіано "Steinway & Sons" тішилось, що йому зробили фото :)


А це крута клавіша-семплер Alesis -- можна її запрограмувати на різне звучання.


Саме для цього вона під'єднана до комп'ютера і спеціальної програми.


І герой сьогоднішього вечора -- орган Viscount.
Щасливий :) Дивіться як він тішиться ;)


Диригентська паличка поки відпочиває на пюпітрі... Ще недовго, і вона матиме багато роботи у руках диригента Сергія Лихоманенка.


Флейта Пана ще відпочиває ;) 
На ній мультиінструменталіст Ігор Мацелюх грає ;)


От так все на сцені...


Глядачі вже займають місця -- вони у очікуванні ;)


Фото на планшет мусить бути ;) 


А комусь просто добре вдвох,  без будь яких гаджетів ;)


Та не у всіх так ;)


Але треба вже всі гаджети відкладати, бо будемо концерт починати.


На сцені вже ведучий Богдан Котюк -- львівський композитор, музикознавець, органолог.

"Христос ся Рождає! Шановні пані і панове, ми вітаємо Вас у Львівській національній філармонії, де сьогодні у нас продовжується Фестиваль "Bach Contemporary". Черговий день фестивальний, черговий концерт, який присвячений вже не Баху, а Contemporary. У сьогоднішньому концерті, тим не менше, у нас буде головний персонаж -- орган. Концерт має назву "Кіноорганум" і це не випадково. Бо музика із кінофільмів, яка сьогодні буде звучати у цьому залі, вона була спеціально написана для озвучення органом. Власне ті фрагменти, які ми сьогодні послухаємо, були написані для органу. Але разом із тим, крім органу у нас буде "Eclectic Sound Orchestra", піаніст та аранжувальник сьогоднішньої програми,  і звичайно ж диригент, який є душею цієї програми, який створив власне образ цього дійства.


Але спочатку декілька слів про орган, який сьогодні є головним персонажем концерту. Він має свою дуже давню історію. Третє століття до нашої ери грек Ктисібіус винайшов орган. Це було просто декілька труб, у які нагніталося повітря за допомогою тиску. Цей тиск здійснювався таким чином, що Ктисібіус стояв на бочці із водою і під вагою його тіла  вода випирала повітря у труби, а він тільки окремими клапанами натискав і відкривав то одну, то іншу трубу, і таким чином вони починали звучати. Цей інструмент називався гідравлос і здобув таку велику популярність, що його задіювали для відкриття Олімпійських ігор. Згодом орган став центральним музичним інструментом у храмі. Папа Римський своєю енциклікою у 666 році запровадив обов'язковість використання цього інструменту під час Служби Божої. А далі розвиток органного мистецтва дійшов до певного епіцентру, до музики бароко -- Й.С. Баха. Власне із того приводу у нас і є Фестиваль "Bach Contemporary", де у основі є органне мистецтво і його прочитання сучасності. Так от, його прочитання сучасності, ми маємо поєднання інструментів, електроінструментів із органом.


У сьогоднішній нашій програмі будуть і музичні інструменти, і електричні інструменти і буде музика кіно."


І от на сцені під оплески вже "Eclectic Sound Orchestra"провідна органістка, організатор Фестивалю -- Олена Мацелюх, піаніст Влад Солодовников (він грає на декількох інструментах: секвенсор, семплер, челеста, фортепіано) і головний диригент Сергій Лихоманенко.



Концерт складатиметься із кількох блоків.  
Перший блок має назву "Містика"
Містика у кіномистецтві відіграє велику роль. От що ми почуємо:

Ендрю Ллойд Веббер -- Увертюра до мюзиклу «Привид опери».(У основі фільму є містичний момент, пов'язаний із привидом, який намовляє співачку перейти на темну сторону життя.)
Ганс Ціммер -- Сюїта за мотивами саундтреку до к/ф «Ангели і Демони». (Фільм за мотивами книги Дена Брауна)
Карл Орф -- Саундтрек до к/ф «Жанна д’Арк» зі сценічної кантати «Карміна Бурана» (№ 1 і № 2) ("Карміна Бурана" -- це давній список баварської народної музики, яка була віднайдена у Мюнхені у одному із монастирів і власне із неї Карл Орф зробив свою знамениту ораторію)

Слухаємо!! Це неймовірно!
Орган, фортепіано, оркестр!


Орган і фортепіано! Це пробирає до мурашок!!


Орган потужний і містичний у руках Олени Мацелюх.


А диригент Сергій Лихоманенко керує цим містичним дійством.


Фортепіано під руками Влада Солодовникова набирає незвичного звучання.


І ще органні тембри!


Емоції диригента Сергія Лихоманенка безцінні! 
Оркестр і солісти його розуміють із півпогляду, із помаху руки. Це талант!



Оркестр доповнює величні орган та фортепіано, додаючи своїх ноток.
Створює гармонію!


Надзвичайно!!
Мимоволі себе уявляєш у підземеллі опери, бачиш того привида... Моторошно...


Насичено...



Слів бракує, щоб виразити, що ж відчуваєш в цей момент... 
Настільки сильні переживання створює музика.






І... Завершення!!!


От так!!


Поклін під оплески!!


І слухаємо далі.. Проникаємо у містику фільму "Ангели і Демони".


Почалось все із органу... Глибоке звучання.. Неймовірні тембри..


Порух палички диригента і...


Ще звучить орган...


Але до нього додаються струнні...


Слухайте...


Сергій Лихоманенко -- харизматичний диригент.


Один його рух і все зрозуміло.



От так Влад Солодовников грає одночасно і на фортепіано, і на семплері...


Слухайте цю чудову музику... Коментарів не треба... Світлини самі розкажуть Вам...














І знову оплески!!!


Не лише диригенту, а й оркестру і солістам.



А тепер слухаємо атмосферу фільму «Жанна д’Арк».


Орган!


Орган, фортепіано і диригент!


Ця мелодія... Захоплює дух!


Майстерне виконання!


Виконання і диригування!! Швидкий темп!


І ще так...


Диригент захоплює!!




Тембри флейти Пана додають свого..


Перфектно!




Увага на диригента...


Перша скрипка Наталія Самострокова грала, віддаючи усі сили та енергію. Це відчувається у кожному русі. Яскраве завершення!


І...


Бурхливі оплески!!! (поки що ви їх не бачите, але ще трішки і побачите :) )


"Декілька слів про організатора Фестивалю. Олена Мацелюх -- це органістка, знана у Європі, а зрештою не тільки у Європі, але і далеко за її межами. Органістка, яку у вересні минулого року американський журнал "Діапазон" назвав людиною місяця. Так ось, ця провідна органістка вже не один фестиваль організувала і продовжує організовувати, запрошуючи людей, які справді вірять і знають, що таке мистецтво, як його розвивати. Одним із таких проектів є той, який сьогодні ми слухаємо і знайомимось із ним. Знайомство із Сергієм Лихоманенком відбулося вже раніше, коли він приїжджав сюди на її запрошення із проектом "Пасакалія" Миколи Колесси для органу із оркестром. Власне тоді у центрі уваги був аранжер, який створив цю версію для органу і оркестру -- Євген Жаку..."

Сергій Лихоманенко аж заслухався ;)


І не лише він ;)


"Сергій Лихоманенко працює із багатьма музикантами, з тими людьми, які вміють і знають, як творити справді потужний образ, новий образ у мистецтві. Власне у сьогоднішньому концерті таку роль виконує знову людина, яку він запросив -- це Влад Солодовников, який не тільки є піаністом, але і власне практично всі композиції, які  ми слухаємо, їх торкнулась його рука, бо він зааранжував власне для такого складу. І проект, яким вже керує певний час Сергій Лихоманенко -- "Eclectic Sound Orchestra", який вже завоював свою популярність не тільки в Києві, а й у багатьох інших містах України. Сам Сергій Лихоманенко працює як диригент з дуже багатьма проектами, багато записав симфоній, записав і зараз записує українську музику. Зокрема новий проект -- "Музика розстріляного Відродження".  А ми переходимо до наступного блоку, який має назву "Драма"."


І ще слухаємо...


Подобається мені це фото.


Блок "Драма"

Ян Тірсен -- Головна тема з к/ф «Ameli» (Композитор зумів у такий дуже ностальгійний спосіб передати ту драматичну історію, яка відбулася із офіціанткою Амелі і колекціонером).

Філіп Ґласс -- "Koyaniskotsy" ("Koyaniskotsy" -- це є особливий кінофільм. 1,5 години музики, кіномистецтва, яке практично є ніби продовженням німого кіно, адже жоден із акторів не говорить. Не говорить по тій причині, що сам режисер мав задум тільки за допомогою засобів музики передати усі почуття. Дуже довгий час режисер прожив серед інідіанського племені, щоб зрозуміти, як же ж це бути чужим серед своїх. "Жити поза рівновагою" так перекладається із мови племені назва фільму. Композитор Філіп Ґласс створив абсолютно унікальну стилізацію під німе кіно. Справа у тому, що у нього не було прав для того, щоб пустити цей кінофільм і, власне кажучи, він із своїм ансамблем їздив там, де показували кіно і супроводжував, як от тепер. А зараз слухаємо це вживу )


Поринаємо у кінофільм «Ameli» та "Koyaniskotsy".
У бездоганному та перфекційному виконанні. 


От так!




Чудовий диригент!


Але мені хотілося цікавішого ракурсу, то ж його знайшов ;)
Тут диригент та оркестр як на долоні.


На це можна дивитися вічно (так як і слухати музику) ;)


То ж дивіться і "слухайте" фото... Без моїх коментарів...





















І завершення!! Оплески були!!


"Наступний блок отримав назву "Кіноепопея".

Сюди увійшли "11 друзів Оушена" -- кримінальна драма, звичайно цікавий кінофільм. Хто бачив, той напевно до цього часу не може забути тих всіх неймовірних пригод, які відбуваються із друзями Оушена. Цікаво, що цей кримінальний фільм супроводжується музикою Клода Дебюссі -- "Clair de  Lune" або "Місячне сяйво", у такому заспокійливому, убаюкуйочому настрої проходить велика частина цього фільму.

Наступний фільм, музику до якого написали 2-а знамениті композитори німецькі, які мають велику різницю у роках, але і один, і другий надзвичайно популярні у кіно. Це є Ганс Ціммер і Карл Бедельт. Вони створили музику фактично разом до усіх частин фільму "Пірати Карибського моря". У цьому фрагменті, який ми зараз будемо слухати, орган відіграє велику потужну роль і цю роль жахливого персонажа на себе взяв Деві Джонс)


Перебуваємо у "Місячному сяйві" фільму "11 друзів Оушена"


А це все майстерність музикантів та диригента.


І справді -- хтось закрив очі, а хтось задумався...


Захоплює...



Неймовірно, повітряно...


Легко і щиро...


І...


І легке завершення...


А тепер відправляємось у море разом із фільмом "Пірати Карибського моря".


Чудово!


Поєднання фортепіно...


І струнних...


А тепер долучається і орган, додавши потужних ноток.


Це вражає! І створює вже трішки іншу атмосферу.


До "мурашок"...


І ви це відчуйте..


І тепер фортепіано...



І струнні разом із флейтою Пана...


Фортепіано і орган.. І диригент...


Гармонійно... Нічого зайвого..


Все відточено!



І емоційне завершення!!


А ось  і обіцяні мною оплески :)
Браво!!!


Подяка Сергія Лихоманенка за чудову гру Олені Мацелюх на органі та Владу Солодовнику на фортепіано.


"Так, звичайно, можна передивитись усі серії "Піратів Карибського моря", але забути того жахливого, того могутнього Деві Джонса, який грає на органі не вдасться нікому. Зрештою, це завдання ставив собі не один композитор, не один театральний діяч. Якраз у ХІХ столітті, тоді, коли закликали людей до опери, робили такі шлягери, які, послухавши один раз, публіка хотіла би прийти, і ще раз послухати цю саму оперу. Це залишилося тепер як спадок у мистецтві кіно. Найголовніша тема завжди супроводжує нас, для того, щоб хотіти ще раз переглянути цей кінофільм і навіть у музиці відтворити ті пригоди, які ми побачили у кіно. Цей драматичний момент є дуже близький Сергію Лихоманенку, адже він не тільки є диригент-симфоніст, він є також головним диригентом Київського музично-драматичного театру ім. Саксаганського і там театральна музика його приваблює особливо, своєю яскравістю, показовістю. Із цим він справляється також, як бачимо. прекрасно."


Ось так Сергій Лихоманенко слухав Богдана Котюка.


"А ми переходимо до наступного -- завершального блоку "Кіноепопея"

Сьогодні дуже часто чуємо новини, що росіяни збираються на Місяці будувати якусь там станцію. Чи це справдиться -- невідомо, але відомо що Ілон Маск відправляє на Марс свій корабель. І ось ці міжзоряні пригоди, які нас чекають у майбутньому, вони стають в основі кінофільмів. Зокрема кінофільм "Міжзоряний" був створений режисером дуже цікаво. Він не знав яку музику знайти до цього кінофільму. Запросивши Ганса Ціммера, він сказав, що у мене є лише 3-и слова: "Я повернусь. Коли?". Так, ми знаємо, що міжзоряні кораблі літають, але чи вони повернуться і чи це буде справді можливим повернутися із такого далекого польоту. Власне ці 3-и слова надихнули Ганса Ціммера на створення прекрасної музики до кінофільму "Interstellar" ("Міжзоряний")

Завершуємо цей блок і в загальному концерт фільмом "Гра престолів". Музику створив Рауль Джаваді. Головну тему і сцену краху із 7-го сезону ми почуємо на завершення."


Слухаємо!! Відправляємось у міжзоряний політ із "Interstellar".


Орган своїм таємничим і незвичним звучанням нас одразу переносить у космос...


Увага на диригента...


Додаються струнні...


Флейта Пана.


Керує цим Сергій Лихоманенко..



Про що ж думають ці глядачі? Може про польоти на Марс? 
Все можливо ;) Бо музика заворожує.


Легкі помахи паличкою, але кожен розуміє, що має робити -- мистецтво диригування.


Важко тут писати...  То ж слухайте фото... Без коментарів...















Струнні, фортепіано і орган...


Ось тут одночасно Влад Солодовников грає і на фортепіано, і на челесті.


Завершення!! Окрики "Браво!"


Натхненні оплески і поклін вдячним слухачам.
Від себе скажу, що бачив фільм "Interstellar" у кіно, а на концерті в мене ожили всі образи, наче знову його передивився, аж до сліз місцями пробирало... Перфектне виконання!! І від мене "Браво!!"


А тепер "Ігри Престолів".


Велично і красиво!!



Слухайте!!


І дивіться!




Феєрія!




І...


Яскраве, енергетичне завершення! Аж не зміг вловити паличку диригента ;)


Браво!!!!!


Довгі-довгі-довгі оплески!!




Подяка!!!



І знову оплески!!









Дякуємо!!!!


Без фото на згадку -- ніяк ;)


Можна і два ;)


А також із нашими захисниками, які приїхали із "Айдару". Вони були у захопленні!


Неймовірний вечір!!! 
Дякую усім учасникам концерту, які подарували масу задоволення та емоцій!!

А Вам як?
Чекаю Ваших коментарів ;)

Незабаром побачимось у нових статтях ;)

З повагою, Ваш фотограф Роман Тупись
----------------------------------------
  Хочете "живі" та "душевні" фото?
Дзвоніть і не пошкодуєте:
0509787625
0678663195
----------------------------------------
Цікавить фотозйомка -- пишіть мені:

1 коментар:

Влад Солодовников сказав...

Вельми дякую Роману за пророблену гарну роботу у якості фото-репортера. Влучно. Стильно. Вичерпно