вівторок, 15 січня 2019 р.

Концерт "Jingle Bells Rhapsody". Фестиваль "Bach Contemporary". Репортаж!


  Христос Народився!
  Фотограф Роман Тупись вже знову тут ;) Із ще одним неймовірним музичним дописом про яскравий концерт "Jingle Bells Rhapsody", який відбувся 7 січня 2019 року у рамках Фестивалю "Bach Contemporary" у Львівській національній філармонії. Яскраві твори, а також яскраві органісти -- Максим Сидоренко (Київ) та Олена Юдіна (Одеса). Про все найцікавіше детальніше далі...
  Що ж, треба  починати ;)

Фортепіано готовеньке грати ;)


Орган також "не пасе задніх" ;) 
Готовий як ніколи ;)


А глядачі вже займають свої місця.


Роблять селфі ;)


Розмовляють ;)


І задумуються про вічне...


Та вже пора всі думи відкидати, бо вже концерт пора починати.


Органіст Максим Сидоренко (Київ) вже на сцені під оплески глядачів.


Вклонився низько.


І розпочав грати. Було саме Різдво, то ж початок урочистий і Різдвяний.

 Це був
 Ієронімус Преторіус  -- Різдвяний гімн "Прийшов Творець".


 Надзвичайно!






Богдан Котюк -- львівський композитор, музикознавець, органолог веде сьогоднішній концерт. От так все почалось:
 "Христос Народився! Ми Вас вітаємо у прекрасному залі ім. Станіслава Людкевича Львівської національної філармонії, де сьогодні ми продовжуємо наш Фестиваль "Bach Contemporary". Це новий Фестиваль, який є започаткований 30 грудня 2018 року  і триватиме ще 2-а дні (до 9 січня 2019 року). Фестиваль, у якому поєднані  -- музика безсмертного Йоганна Себастьяна Баха і сучасність. Можемо говорити про той "плюс", який ми ставимо між двома цими поняттями, можемо говорити про поняття рівності між Й.С. Бахом і сучасністю, тому що Й.С. Бах справді є дуже сучасним композитором, композитором, який надихає багатьох своїми творами, своїми геніальними шедеврами, надихає на нове прочитання, а також і на творіння чогось наближеного до того високого мистецтва, яке він нам подарував вже добрих 300 років тому.


Власне у сьогоднішньому концерті у нас буде двоє учасників, які гратимуть на 2-х інструментах. Наші гості приїхали із Києва та Одеси -- Максим Сидоренко та Олена Юдіна. Будуть звучати одразу2-а інструменти, які заміняють цілий оркестр: "король інструментів" -- орган і "королівський інструмент" -- рояль, який здобув вже місце у нашому житті, місце справжнього короля. На цих 2-х інструментах наші гості гратимуть по черзі, разом, а також вдвох на одному органі, що є дуже цікаво. Думаємо, що у сьогоднішньому нашому концерті Ви здобудете досить свіжі нові враження. Розпочав Максим Сидоренко Різдвяним гімном "Veni Creator Spiritus" ("Прийшов Творець"), дух Творця прийшов до нас. Власне сьогодні, у день Різдва Христового, ми розпочали наш концерт цим християнським гімном, який найбільше пасує до Різдва. Але продовжуємо зараз із творчості Й.С. Баха, з тою можливо найвищою вершиною у мистецтві, коли зовсім юний Й.С. Бах створив свою прекрасну Прелюдію і фугу ре-мажор. Цей твір показує наскільки він був новатором, наскільки по новому він бачив цей світ. Він використав ніжну клавіатуру в органі, причому на такому високому рівні, що рівних у той час йому не було."


Отож, звучить
Й.С. Бах --  "Прелюдія і фуга ре-мажор", BWV 532


Вражає!


Аж люди знімають відео ;)


У цьому творі видно, як багато органіст працює із ніжною клавіатурою, а це справжня майстерність таке виконувати. Максим Сидоренко це виконує бездоганно!


От так!


І ще так!


Заворожує глядачів...


Вправно!


Яскраво!


Трішки спокійно...


І знову понеслись ноти із органа наповнювати зал.


Бездоганно!


От така атмосфера Різдва!


І завершення!!


Оплесків не бракувало, але не встиг їх зловити у об'єктив камери ;)

А композитор Богдан Котюк продовжив розповідати:
"Свій перший творчий період Й.С. Бах пов'язав із Ваймаром. У 20-річному віці він був запрошений на службу до Ернста Ваймарського, який мав свій оркестр, свій орган, а ще сам герцог був композитором, меценатом, який підтримував музикантів. Можливо саме через те, саме у свій перший період -- Ваймарський, за майже 10 років, Й.С. Бах написав таку велику кількість творів для органу, найвідоміші складались із 2-х частин -- прелюдія і фуга, фантазія і фуга, токата і фуга. В тому числі і цю Прелюдію і фугу ре-мажор, яку ми слухали щойно."


"На той час у віці 20 років він вважався одним із кращих органістів Європи. А наступний період був пов'язаний із Ангальд-Саксонією. Там Й.С. Бах був на службі у герцога Леопольда Кетенського, який був дипломатом і мав свій оркестр. Герцог запрошував до себе гостей, яких треба було трохи розважити. Він робив невеличкі бали, а на роль керівника оркестру був запрошений Й.С. Бах, який писав музику для цього оркестру. А які ж номери він писав? Звичайно, це були танці. Саме так виникли великі сюїти, партіти та інші твори як для сольного інструменту, так і для оркестру. Сюїти представляли різні народи європейські і їх танці із колоритом. Власне зараз ми послухаємо один із таких танців -- бурре. "


Олена Юдіна (фортепіано) та Максим Сидоренко (орган)

Й.С. Бах -- Бурре з оркестрової сюїти №1, до мажор, BWV 1066 (aранжування для органу та фортепіано -- Мауріціо Макелла)


Доторки талановитих рук Олени Юдіної та Максима Сидоренка -- і фортепіано, і орган розпочали свій "танець". І справді хотілось танцювати :)


Фортепіано із органом -- дуже цікаво звучить!


Натхненно!


Неординарно!


Це талант.


Декілька талантів об'єднались, щоб творити чудову музику.


І...



Завершення!!


Поклін під яскраві оплески публіки!


"В такому самому ключі із органом і фортепіано ми залишаємось із наступними творами. Це будуть хорали, які створили йому також особливу славу, адже всі мелодійні перлини представляють зовсім нове бачення. Протестантський хорал був закладений у основу музики ще задовго до творчості Й.С. Баха. Й.С. Бах був у храмі протестантському органістом і відповідно на кожну Службу він мусів готувати твори. Два із них ми зараз послухаємо"


 
У тому ж складі Олена Юдіна (фортепіано) та Максим Сидоренко (орган) виконають 2-а хорали Й.С. Баха підряд без перерви.
Першим буде Й.С. Бах -- Хорал «Jesus bleibet meine Freude» – з Кантати BWV 14 (aранжування для органу та фортепіано П. Гоуїна)


Орган



І фортепіано.


Яскраво!


Натхненно!


Захоплює!


І надихає!


Кожен слухає по особливому.


Оплески!!


І другий -- Хорал «Сhrist in Todesbanden» – з Кантати BWV 4
(aранжування для органу та фортепіано П. Гоуїна)


Свіжо і незвично!


Вражаюче!



Поклін під гучні оплески публіки!


"Перебуваючи на службі у Ангальд-Саксонії, Й.С. Бах творив сюїти, партіти, але не забував і про орган. Під впливом того багаточастинного циклу, який складається із кількох танців, він створив лише для органу дуже цікавий твір -- "Пастораль".


Отже, у виконанні наших гостей:

 Й.С. Бах -- "Пастораль" BWV 590 (у 4-ох частинах)
Alla Siciliana - Allemanda - Aria – Finale. Gigue


Слухаємо і насолоджуємось! Коментарі тут зайві...







Заворожує...


Поклін під оплески вдячної публіки!



"Наші гості дуже багато подорожують Україною власне у такому складі, оскільки вони частину життя живуть в Одесі, а частину у Києві, то мають змогу спробувати різні типи органів, але не лише органів, а й фортепіано. І в тому залі, в якому нема 2-х органів, дуже добре надається така можливість показати багатство звучання, особливо, якщо це твори Й.С. Баха. Особливо це стосується великих форм, які писав зовсім юний Й.С.Бах. Власне зараз ми вертаємось до того періоду, коли молодий Йоганн Себастьян писав свої прелюдії і фуги."


 У виконанні Олени Юдіної

Й.С. Бах -- "Прелюдія та фуга ля мінор", BWV 543
Цього разу Максим Сидоренко їй асистує.


Глядачам подобається.



Атмосфера...


Дехто аж очі закриває


Але не всі.


Зосередженість! Серйозний твір цього вимагає.





Й.С. Баху би сподобалось ;)



Максим Сидоренко допомагає перемикати регістри.


І ще із ялиночкою..


Йду залом і зауважую людину, яка щось цікаве малює, творить графіку..
Це художниця Дарія Тимоніна малює орган... Але він не простий, а так, ніби оживає... Пізніше ще до неї повернемось ;)


Відчуйте себе у залі.


Оплески! А також емоції, якими хочеться поділитись із ближнім ;)


Браво!


"Ми з Вами звикли до образа Й.С.Баха -- такого поважного, старшого чоловіка, того Й.С. Баха, який вже на схилі життя у Ляйпцігу жив. А на Фестивалі ми розкриваємо творчість ще молодого, амбітного Й.С. Баха, який завжди сучасний. Й.С. Бах зміг створити 300 років тому такі перлини, які і сьогодні залишаються актуальними. Наприклад, гурт "Procol Harum" на основі "Air on the G-string" Й.С. Баха створили свою "А Whiter Shade of Pale", або ж
The Swingle Singers, які виспівали цілу "Fugue in G minor"... Ми говоримо про багатьох ще інших творців джазової музики, які зверталися до творчості Й.С. Баха. Власне один із таких творів у джазовій обробці прозвучить"


У джазовій обробці Дж. Льюїса ми послухали
  Й.С. Бах -- "Арія з оркестрової сюїти №3 ре мажор", BWV 1068

Цього разу Максим Сидоренко за фортепіано, а Олена Юдіна за органом


Слухаємо і отримуємо нові враження. 
Спочатку легкі тембри органу.. ніби все як завжди...


Чудове виконання!


Аж тут доєднується фортепіано із своїми тембрами. І це щось неймовірне -- до мурашок.
Джазово і дуже цікаво, свіжо звучить.


Це поєднання -- фантастичне!


Най фото звучать -- без коментарів...







Поклін під оплески!! Гучні оплески!!



"І на завершення першої частини концерту у тому ж складі ми послухаємо у джазовому аранжуванні 3-и останні частини із Сюїти сі-мінор"


Й.С. Бах -- Полонез, Менует та Скерцо (Badinerie) з оркестрової сюїти №2, сі мінор, BWV 1067
(aранжування для органу та фортепіано П. Гоуїна)


І це знову вибух вражень..


Слухаймо і надихаємось! Най "мурахи" бігають по тілу від цієї чудової музики. 
Коментарі тут зайві...











Оплески! Браво!!


А тим часом перерва -- можна почитати щось цікаве ;)


А ще зробити фото біля ялиночки ;)


І не одне ;)


А я тим часом підходжу до художниці, яка малює орган за допомогою графіки -- Дарія Тимоніна. Розказала, що її надихнув Й.С. Бах. І як бачимо, тут орган справді живий -- він звучить, дихає! От що значить музика Й.С. Баха у перфектному виконанні.


А хтось не малює, а щось іще розглядає.


Трішки розмовляє.


І програмки читає.


От так відбувається процес малювання -- вдалось підловити Дарію Тімоніну за творчим процесом ;) Що ж у неї вийшло під кінець концерту?  А Ви дочитайте і побачите :)


А тим часом вже починається друга частина.


Богдан Котюк вже знову на сцені, то ж слухаємо його:
 "Ми розпочинаємо другий відділ нашої сьогоднішньої програми, яка називається "Jingle Bells Rhapsody". Власне у Різдвяний день треба Різдвяним закликом почати, то ж і 2-гу частину починаємо Різдвяним гімном, який виконає Максим Сидоренко"


Джон Френсіс Вейд -- Різдвяний гімн «Adeste Fideles» («Прийдіть, вірні»)
(аранжування Альфреда Віттінгема).


І так наче чуєш ці слова:
"Adeste fideles laeti triumphantes,
Venite, venite in Bethlehem.
Natum videte regem angelorum.

Venite adoremus
Venite adoremus
Venite adoremus Dominum..."



А це все -- чудове звучання і неймовірне виконання!


Натхнення.


Завершення!


Оплески були, але не встиг зловити, бо мав не той об'єктив "накручений" на фотоапараті :)

А тим часом продовжуємо:
"Вже протягом багатьох років уклалася така традиція -- у Різдвяно-новорічний час у концертних залах, на сцені опери, звучить музика Петра Чайковського до балету "Лускунчик". Ми цю традицію підтримуємо сьогодні і власне зараз послухаємо 3-и номери із балету "Лускунчик" у виконанні Максима Сидоренка."


Петро Чайковський -- Три п’єси з балету «Лускунчик»: Марш, Танець феї Драже, Тропак (транскрипція для органу Reginald Goss-Custard)


Слухаємо і згадуємо ці знайомі всім чарівні мелодії..




Талановиті руки органіста.


Давайте подивимось ближче!


Захоплює!





І...


Браво! Оплески!!!


Задоволенню публіки немає меж! Не перестають аплодувати ;)


"В атмосферу різдвяно-новорічної казки Максим Сидоренко нас ввів тим тропаком, тим танцем, який зрештою виглядає на те, що ми їдемо на санях, дзвіночки дзвенять, вже починає звучати "Jingle Bells". І ми приїхали на Північ -- той край, звідки походить Санта Клаус. Але ми із казки переходимо у драму. Драма Г. Ібсена "Пер Гюнт" -- це особливий твір, який показує людину, що шукає себе, своє місце у житті. Музику до цієї драми написав Едвард Гріг. Він на основі музики до драми створив дві сюїти. Загальний екскурс по цій драмі ми зараз почуємо. Спрва у тому, що Пер Гюнт -- головний герой, а можливо навіть трішки антигерой, він покидає батьківщину, поринає у пригоди, із своєї північної країни фіордів, полярного сяйва   приїжджає  у Африку. І там його своїм танцем зваблює донька царя -- Анітра. І тим не менше він повертається назад на батьківщину і заходить у печеру до гірського короля. Отож слухаємо у транскрипції для двох органістів -- Максим Сидоренко та Олена Юдіна".


Едвард Гріг -- Три частини з музики до драми Г. Ібсена «Пер Гюнт», Op. 46.
«Ранок», «Танок Анітри», «У печері гірського короля»


Двоє органістів за одним інструментом -- це дуже й дуже цікаво.


Слухаємо і дивимось... Поринаємо у казку-драму.. 
Най фото звучать... Без коментарів...







Браво!!!!!


"Ми продовжуємо перебувати у казковій атмосфері. Тільки ми переносимось із крайньої півночі у Альпи, де є теж своя цікава історія, пов'язана із Вільгельмом Тельом. Ми зараз послухаємо у органному дуеті увертюру до опери Джоаккіно Россіні "Вільгельм Тель". "


Отож, Джоаккіно Россiнi -- Увертюра до опери «Вільгельм Тель»


І знову казкові звуки...


Уявляємо себе у Альпах...


А хтось напевно і справді собі таке уявляє ;)


Браво за казку!! За перфектне виконання!


"Своїми інтонаціями Дж. Россіні фактично закликав нас перейти до сучасності, у якій, можна сказати, провідну роль у музиці грає джаз. Джаз, який є надзвичайно сучасним, незважаючи на те, чи ми говоримо про основу, яка є у творчості Й.С. Баха чи про сучасне, але ми завжди вбачаємо у джазі новий струмінь повітря, новий комфорт, який дає нам бачення світу..."


Навіть Максиму Сидоренку було цікаво послухати ;)


"Власне композитор Ігор Якушенко, який створив наступну композицію "Коли Бах посміхається", творив у той час, коли сталінський режим пресував, коли були такі часи застою, в які звучала фраза: "Сьогодні він грає джаз, а завтра країну продасть". Ігор Якушенко не боявся цього, творив джазову композицію. Він не просто брав тему Баха, він брав думку, яка є закладена глибоко у творчості Й.С. Баха і до неї додавав ті особливі прийоми джазові, а зокрема і крокуючий бас, який є властивий джазу. Разом із тим поліфонія, дуже витончена, із своїми розгалуженнями  і не тільки."


Отож, прем'єра! Вперше у Львові у виконанні Максима Сидоренка звучить:

Ігор Якушенко -- «Коли Бах посміхається» . Фуга в стилі барок-джаз


Це було дуже сучасно, свіжо і джазово!
Незвично -- джаз на органі, але це вартує почути на власні вуха. Рекомендую!!


Словами важко то все передати.


"Слухайте" фото -- ловіть ритми та тембри.


Бах посміхався б, слухаючи цю мелодію.. А може він тут і був ;) 
Ми цього не знаємо ;)


І...


Блискуче завершення!!


"А ми переходимо до ще одного композитора, який у основу свого прочитання не тільки просто Баха, а навіть самого протестантського хоралу, поклав джазову основу -- це Маттіас Мітчелл. Він взяв за основу хорал “Erhalt uns, Herr” ( «Бережи нас, Боже!"), на основі теми якого писав музику і Й.С. Бах. Цікаво, що у цьому хоралі використано особливий метод -- речитатив. І тут звичайно ж був вплив знаменитого джазового композитора Д. Брубека, який написав свою композицію "Take Five" ("Тримай п'ять"). А тримати є що у цьому метрі."


Максим Сидоренко настроюється...


І знову неймовірний джаз на органі у виконанні Максима Сидоренка.

Йоханес Маттiас Мітчелл -- Джазова прелюдія "Swing Five" (на тему хорала “Erhalt uns, Herr” / «Бережи нас, Боже!»)


Слухаємо!


І справді дуже динамічна композиція.Є що тримати ;)


А ще чудові тембри вибрав Максим Сидоренко -- особливо гармонійно і яскраво ;)



Відчуйте себе у залі ;)


Захоплення!!!


"На завершення концерту прозвучить знаменита мелодія колядки, яка облетіла цілий світ -- "Jingle Bells". Ми зараз колядуємо, наші коляди звучать, але тим не менше, колядки є у кожного народу. І таку коляду Грімоальдо Маккіа -- італійський композитор, який живе у США, взяв собі за основу, для створення "Jingle Bells Rhapsody", яка прозвучить у Львові вперше. Отож, на завершення концерту ми її послухаємо "


Грімоальд Маккіа -- Jingle Bells Rapsody (на тему різдвяної пісні Джеймса Пірпонта «Дзвенять дзвіночки»)


І це було неймовірно! 
Відчувалось, як ми летимо на санях, дзвенять дзвіночки, сніг і вітер у лице..


Неймовірно!!




Браво!!!


Браво!!!


Овації на стоячи!!


Я Вам обіцяв показати, а що ж вийшло у художниці Дарії Тимоніної під кінець концерту.
А от так прекрасно! (фото авторки)



А тепер ще й фото на згадку має бути ;)


І з організатором і натхненником Фестивалю "Bach Contemporary" -- Оленою Мацелюх.


І ще таке для двох ;)


Чудовий був вечір Різдва!
Із чудовою музикою у виконанні чудових органістів, талановитих і позитивних -- Максима Сидоренка та Олени Юдіної.

Дякую Вам за це!!


Вам сподобалось?
Чекаю на коментарі ;)

Скоро побачимось у нових статтях ;)
З повагою, Ваш фотограф Роман Тупись
----------------------------------------
  Хочете "живі" та "душевні" фото?
Дзвоніть і не пошкодуєте:
0509787625
0678663195
----------------------------------------
Цікавить фотозйомка -- пишіть мені:

Немає коментарів: