Привіт всім!
Фотограф Роман Тупись вже тут ;) Із дописом про справжню "Концертну бомбу" і "Феєрверк стилів" концерту-закриття ІV Міжнародного Фестивалю концертів літньої пори "Pizzicato e Cantabile" у Львівській національній філармонії. Все це фантастичне музичне дійство відбувалось 11 серпня 2019 року. Це був справжній "музичний концентрат" із найкращих музикантів України і світу: Академічний камерний оркестр "Віртуози Львова", диригент Тарас Вергун, Олена Мацелюх (орган), з.а. України Маріанна Лаба (сопрано), Меланія Макаревич (фортепіано), мультиінструменталіст Ігор Мацелюх (флейта Пана), органістка Ґейл Арчер (США). Як же все відбувалось? Про все найцікавіше.. Детальніше далі...
Почнемо ;)
Орган налаштований собі дрімав... набирався сили перед виступом :)
Та коли краєм ока мене побачив, то привітався ;)
Нотні партитури із першим твором -- на своєму місці ;)
А у фортепіано "Steinway & Sons" важлива процедура -- налаштування, щоб кожна нота звучала "на ґлянц".
Майстер із усіма необхідними інструментами вправно виконує свою роботу ;)
А фортепіано раділо із того, усміхаючись усіма своїми біло-чорними клавішами ;)
Тиша і спокій...
Та у фойє вже гамірно.
Можна поки порозмовляти, поділитись новинами ;)
Прозвучав 1-й дзвінок, то ж гордо і впевнено йдемо займати місця ;)
Контрабас на сцені тим часом "приляг" ненадовго ;)
Зробити фото сцени -- то обов'язково ;)
Коли зайняли свої місця, то можна продовжити спілкування ;)
І ще любителі фото ;)
Глядачів у залі все більшає і більшає...
Професор із Чехії, органіст Петер Плани, який вже мав концерт у рамках Фестивалю теж прийшов, але у ролі глядача.
Готовність №1!!
Починаємо!!
Відомий львівський композитор Богдан Котюк вже на сцені. Декілька слів від нього на початку:
"Добро вечора, шановні пані і панове! Вітаємо Вас у залі ім. С. Людкевича Львівської національної філармонії, де сьогодні маємо завершальний концерт ІV Міжнародного Фестивалю концертів літньої пори "Pizzicato e Cantabile". Наш Фестиваль добігає кінця і протягом місяця тішить публіку доброю музикою. Вона справді була добра, бо до нас приїхали провідні митці із різних країн світу, ті, які представляють у своїй країні найвищий рівень майстерності. На цьому Фестивалі у нас звучали різні музичні інструменти, в тому числі і орган, і фортепіано. Більше того, ми навіть розпочали наш Фестиваль з концерту "Royal duet" ("Королівський дует"). А сьогоднішній наш концерт ми можемо назвати подвійним королівським дуетом, адже сьогодні поруч із фортепіано буде оркестр, а також із органом буде оркестр. І один і другий інструмент (орган і фортепіано -- прим.) звучатимуть у своєрідному змаганні із цілим оркестром. Наш Фестиваль має ще одну дуже цікаву особливість -- у ньому намітився ще один міні-фестиваль, який стосується музики Франца Ліста. Франц Ліст є дуже близький нам у своєму мисленні, особливій харизмі. Франц Ліст розпочав наш Фестиваль, звучали твори для різних інструменті, в тому числі і "12 Трансцендентних етюдів" -- віртуозних фортепіанних. Але сьогодні ми також будемо мати можливість слухати Ф. Ліста. Програма сьогоднішнього концерту складається не тільки із окремих перлин, а це своєрідний феєрверк стилів, у якому ми познайомимося і з легшою музикою, і трішки складнішою, але це буде музика високого ґатунку, достойна завершального концерту нашого Фестивалю.
"Добро вечора, шановні пані і панове! Вітаємо Вас у залі ім. С. Людкевича Львівської національної філармонії, де сьогодні маємо завершальний концерт ІV Міжнародного Фестивалю концертів літньої пори "Pizzicato e Cantabile". Наш Фестиваль добігає кінця і протягом місяця тішить публіку доброю музикою. Вона справді була добра, бо до нас приїхали провідні митці із різних країн світу, ті, які представляють у своїй країні найвищий рівень майстерності. На цьому Фестивалі у нас звучали різні музичні інструменти, в тому числі і орган, і фортепіано. Більше того, ми навіть розпочали наш Фестиваль з концерту "Royal duet" ("Королівський дует"). А сьогоднішній наш концерт ми можемо назвати подвійним королівським дуетом, адже сьогодні поруч із фортепіано буде оркестр, а також із органом буде оркестр. І один і другий інструмент (орган і фортепіано -- прим.) звучатимуть у своєрідному змаганні із цілим оркестром. Наш Фестиваль має ще одну дуже цікаву особливість -- у ньому намітився ще один міні-фестиваль, який стосується музики Франца Ліста. Франц Ліст є дуже близький нам у своєму мисленні, особливій харизмі. Франц Ліст розпочав наш Фестиваль, звучали твори для різних інструменті, в тому числі і "12 Трансцендентних етюдів" -- віртуозних фортепіанних. Але сьогодні ми також будемо мати можливість слухати Ф. Ліста. Програма сьогоднішнього концерту складається не тільки із окремих перлин, а це своєрідний феєрверк стилів, у якому ми познайомимося і з легшою музикою, і трішки складнішою, але це буде музика високого ґатунку, достойна завершального концерту нашого Фестивалю.
У нашому сьогоднішньому концерті є особливі моменти, які би
хотілося б назвати, вони стосуються також і цілого Фестивалю. У нас є спонсори, які допомогли нам його провести -- це ТзОВ "Уніпроф", мережа відпочинкових комплексів "Турул", а також Генеральне консульство Чеської Республіки у Львові.
За допомогою цих достойних інституцій ми маємо можливість
насолоджуватися музикою. Представник Чеської Республіки, який вже брав
участь у одному із концертів, у нас є сьогодні у залі -- це провідний
чеський музикант, органіст, корифей органного мистецтва Чехії, професор Петер Плани. (зал привітав його оплесками -- прим.).
Але зараз перейдемо до головного діючого персонажу сьогоднішнього вечора -- це наш знаменитий Академічний камерний оркестр "Віртуози Львова", який очолює н.а. України Сергій Бурко (художний керівник і директор оркестру), а безпосередньо керує процесом, як завжди -- концертмейстер, з.а. України Володимир Дуда.."
Пролунали оплески для чудового оркестру!!
"Розпочнемо
ми у трохи дивний спосіб. А це сама назва твору, яка одразу нас
збадьорить, хоча належить цей твір композитору, який вже так
"засолоджує" наші душі своїми концертами, натомість у цьому творі він
постає у зовсім іншій іпостасі. Маємо на увазі Антоніо Лючіо Вівальді,
який був не лише скрипалем-віртуозом, керівником оркестру, а також був
людиною, яка безпосередньо пов'язана із церквою. У той період він писав
також церковну музику. І власне із такого твору ми власне і починаємо --
"In Furore" ("У Гніві"). Запрошую на сцену з.а. України Маріанну Лабу,
за органом Директор Фестивалю, провідна українська органістка Олена
Мацелюх, а диригує оркестром -- Тарас Вергун".
Під оплески з.а. України Маріанна Лаба та диригент Тарас Вергун вийшли на сцену.
Слухаємо
Антоніо Лючіо Вівальді -- "In Furore" ("У Гніві").
У виконанні:
Академічний камерний оркестр "Віртуози Львова"
Маріанна Лаба -- сопрано
Диригент -- Тарас Вергун
Спочатку звучить оркестр із органом дуже швидкими і красивими тембрами.
І фантастично сильне і мелодійне сопрано:
"In furo-o-o-o-o-re gius-tis-si-ma-e i-rae
Tu di-vi-ni-tus facis pot-e-e-e-e-e-e-e-ntem..."
Tu di-vi-ni-tus facis pot-e-e-e-e-e-e-e-ntem..."
Надзвичайна музика, яскраве виконання!
Музика і слова, які одразу зворушують.
Маріанна Лаба і її оксамитове сопрано
І Олена Мацелюх додавала органних ноток, які творили разом гармонію.
Ось так!
Емоції!!
Відчуття!!
Бездоганно!
Сильно і мелодійно
Басова група фантастичних низьких нот додавала.
І другі скрипки також.
І це все разом із чудовим перфектним співом Маріанни Лаби.
Та все могло б звучати по-іншому, якщо б не чудовий диригент Тарас Вергун.
Все разом творить гармонію...
Відчуйте емоції на фото... Без коментарів...
І...
Гучні оплески задоволених слухачів!
От такі!
Подяка від Маріанни Лаби оркестру "Віртуози Львова" і органістці Олені Мацелюх.
Низький поклін задоволених музикантів.
А також оплески від диригента ;)
Дружні обійми ;)
А оплески все не замовкали!
"Міні-фестиваль, який у рамках Фестивалю утворився, присвячений творчості Франца Ліста. Вони мають дещо подібне. Справа у тому, що А. Вівальді розпочав, як аббат, а пізніше покинув службу у храмі і перейшов виключно до музики. Натомість Ф. Ліст навпаки -- все життя займався музикою, а завершив свій життєвий шлях у Ватикані, як аббат.
Тим не менше, Франц Ліст є знаний нам насамперед із тої грандіозної
роботи, яку він провів протягом усього життя, як піанст, імпровізатор,
як людина, яка могла по-своєму оцінити ті всі надбання не тільки
минулого, а й сучасного. Як людина, яка популяризувала музику своїх
сучасників. Власне, у тих своїх транскрипціях із оперних вистав, він
зробив величезну справу -- поширював знання про музику. Прекрасний
диригент, людина, яка називала себе "людиною Європи". Він є угорським
композитором, але угорської мови не знав, спілкувався французькою,
німецькою, італійською, все життя проживши у Європі у різних містах. Але
любов до рідного краю, до музики, яку він вважав перлиною угорського
народу, втілив у своїх творах.
Насамперед йдеться про "Угорські
Рапсодії". Звичайно, це не є той стиль глибинного проникнення у фольклор,
він взяв той зовнішній бік музичний, який пов'язаний із циганською
музикою, яка представляла Угорщину. "Угорські рапсодії" Франца Ліста --
це перлина мистецтва, які він творив, орієнтуючись на цимбали, звичайно
ж, але творив їх для фортепіано, оркестру. Сьогодні ми слухаємо у дуже
цікавому поданні "Угорську рапсодію №2" Ф.Ліста -- у виконанні
мультиінструменталіста Ігора Мацелюха, який заграє її на флейті Пана у
супроводі оркестру під керівництвом Тараса Вергуна".
Франц Ліст -- "Угорська рапсодія" №2.
Розпочинає оркестр із знайомих циганських мотивів.
Скрипки блискуче виконували свої партії,
Із віртуозною грою Ігора Мацелюха на флейті Пана це звучало просто ґеніально і неперевершено.
Фантастичне поєднання!
Віолончелісти майстри своєї справи!
Емоційно!
Чудово!!
І чудовий диригент!
Емоції!!
Другі скрипки фантастичні!!
І альтові скрипки також молодці!!
Техніка "pizzicato" ("піццикато") -- пощипування струн.
Дуже віртуозно!
Заслухаєшся!
У поєднанні це творило справжню перлину угорської музики, яку створив ґеній Франц Ліст.
Від цих чудових мелодій годі було всидіти на місці.
Музика ставала чимраз то швидшою!
Швидшою!
І швидшою...
Блискуче!!
Емоції диригентів завжди цікаві.
І не тільки ;)
Неймовірне і яскраве завершення!
Браво!!!
Подяка для Тараса Вергуна!
І для концертмейстера Володимира Дуди.
Публіка не замовкала і аплодувала декілька хвилин ;)
Тарас Вергун теж це робив, але із допомогою диригентської палички ;)
Браво!!!
"Приблизно у такий самий спосіб сприймала публіка різних країн світу, починаючи від Чілі і до Норвегії, адже у багатьох гастролях Ігор Мацелюх разом із "Віртуозами Львова" грали не один твір і створили справді чудеса, пропагуючи насамперед нашу українську культуру.
Але ми продовжуємо розмову про Франца
Ліста. Він вже у 8 років став знаменитістю, був вундеркіндом, який грав
на фортепіано так, що його вчитель Карл Черні казав, що він вже не може
його нічого навчити. Франца Ліста поцілував у лоб сам Людвіг ван
Бетховен, показавши, що це справді ґеній. Ліст,
який завоював своєю грою на фортепіано не лише Відень, а й пізніше
Париж. Як віртуоз-піаніст він здобув світову славу, бувши надзвичайно
багатою, але разом із тим щедрою людиною. Він умів приносити задоволення
публіці, знав як публіку звеселити і догодити їй, вмів також цінити сам
свій талант, переїхав через багато країн світу..."
От вже й фортепіано з'явилось на сцені і зайняло своє коронне місце.
"Після років мандрівок, Ліст таки дійшов до того, що хоче бути композитором. Ці композиції
розпочалися у 19-річному віці. Дуже цікавою, однією із перших
композицій, був своєрідний концерт для фортепіано з оркестром --
"Malediction". Цей твір був на деякий час забутий і лише у 1915 році він
був віднайдений знову. Таким чином він тепер трактується, як 3-ій
концерт Франца Ліста, який був створений перед 1-им. У цьому творі ще
відчувається не набита рука композитора, який ще не зовсім досконало
володіє оркестровим письмом, але який має і справді талант не лише
імпровізатора, піаніста, але і талант також і диригента, яким він був
зрештою у житті. Людина, яка вміла чути оркестр і передати оркестрові
барви. Цей 3-ій концерт Ф.Ліста, який ми зараз слухатимемо, має назву не
випадкову, бо на нотах було написано "Malediction", тобто "Прокляття". І
по цьому одному слову назвали цілий твір пізніше. Сьогодні "Malediction" Ф. Ліста слухаємо у виконанні нашої знаної львівської піаністки Меланії Макаревич".
Меланія Макаревич і Тарас Вергун вже йдуть на сцену!
Слухаємо
Франц Ліст -- "Malediction" для фортепіано з оркестром.
Розпочала Меланія Макаревич на фортепіано, продемонструвавши чудову техніку і віртуозність. А ще, зверніть увагу, що грає Меланія із оркестром на пам'ять, без нотної партитури.
Фантастично і талановито!!
Франц Ліст -- "Malediction" для фортепіано з оркестром.
Розпочала Меланія Макаревич на фортепіано, продемонструвавши чудову техніку і віртуозність. А ще, зверніть увагу, що грає Меланія із оркестром на пам'ять, без нотної партитури.
Фантастично і талановито!!
Цікаві тембри.. Тепер поєднання із струнними інструментами.
Талант!!
Надих!
Переживання!!
Занурення у музику...
Чуттєвість...
Експресія!
Відчуйте усі барви музики та емоцій!
Най фото "звучать"... Без коментарів...
Експресивне завершення!!
Останній акорд!!
Браво!!!
На цьому завершилася перша частина. І наразі невеличка перерва, перед 2-ю.
Кожен зайнявся потрібними справами ;)
Наприклад, можна подивитись карту міста і запланувати цікавий маршрут ;)
Зробити фото ;)
Поспілкуватись із подругою та поділитись фото у соцмережах ;)
І ще щось цікаве розказати ;)
Задуматись про життя...
Надутись на когось :)
І ще щось таке зробити ;)
І чекати початку другої частини ...
Сцена вже тріщки по іншому виглядає, бо будуть твори для органу із оркестром. ;)
"Віртуози Львова" вже готові!
Композитор Богдан Котюк теж готовий. Розповідав він таке:
"У 2-ій частині концерту в нас у центрі уваги -- орган. Найпотужніший, найбільший, інструмент, який називають королем музичних інструментів. Мусимо згадати про те, що Львів, це таке місто, яке протягом усього свого існування має зв'язок із органним мистецтвом. Більше як 600 років історії органного мистецтва у Львові. У 1405 році була перша згадка про львівського органіста Петра Енгельбрехта, який був не лише знаменитим органістом, а й композитором, був законодавцем музичної моди у всій Європі. Люди, які багато спричинилися до розвитку органного мистецтва, особливо у 19-му столітті, органне мистецтво зазнало величезного розквіту. Дванадцять майстрів працювали у майстернях Львова, виготовляючи і творячи органи. І звичайно ж, знамениті прізвища тих людей, які були безпосередньо зв'язані із органом -- це брати Жебровські, а ще знаменитий наш львів'янин, людина, яка створила найбільшу на той час фабрику -- Ян Слівінський.
І так сталося, що львівські музиканти
також дуже багато спричинилися до того, щоб органне мистецтво у 19 - 20
столітті процвітало у Львові. Аж до того часу, доки не прийшли
"визволителі", які боролися із релігією і через це руйнували органи. Ми
можемо зараз згадати лише кілька тих імен, які справді дуже багато
зробили для історії органного мистецтва Львова: Тадеуш Махль -- викладав
орган, компонував для органу , Андрій Никодимович -- у передвоєнні роки
був органістом і знаємо його як прекрасного композитора.
Заслухаєшся...
"Було
іще кілька органістів, можливо не такі знані, але один із них -- це був
той, хто дав путівку в життя багатьом музикантам, той, хто зберіг
органну культуру у Львові, хто відремонтував дуже багато органів, хто
поставив і зараз цей найстаріший діючий орган України звучить у
трапезній собору Домініканів. Це була людина, яка стала наставником
провідної української органістки Олени Мацелюх. Мушу сказати, що
декілька місяців тому від нас відійшов знаменитий львів'янин,
інтелектуал, людина, справді Музикант із великої букви -- Віталій
Миколайович Півнов. Сьогоднішній 2-й відділ концерту ми хочемо
присвятити світлій пам'яті цієї людини. Прошу хвилиною мовчання
вшанувати його пам'ять".
Усі встали і вшанували великого майстра....
"А
ми розпочинаємо наш 2-й відділ нашою гостею із США, органістка, яка має
справді світову славу, працює у баптистській церкві Нью-Йорка, вона є
лектором, музикознавцем, популяризатором органного мистецтва, поставила
собі за мету пізнати українську музику і популяризувати її у світі. У
нас в гостях -- Ґейл Арчер."
Ґейл Арчер і Тарас Вергун уже на сцені.
"Ми розпочинаємо із музики бароко -- це буде концерт фа-мажор Г.Ф. Генделя, знаний як "Зозуля і соловей" (у 5-и частинах)".
Ґейл Арчер вклонилась публіці.
George Händel -- Organ concerto №13 F-dur (HWV 295 )
Спочатку легко і мелодійно звучить оркестр
А потім додаються тембри органні, у виконанні Ґейл Арчер.
Це справді звучить наче змагання зозулі і соловейка.
Надзвичайно!
Пташки співають ;)
Фантастичне виконання!
Відчуйте себе на балконі.
А тепер у залі...
Надзвичайна гра!!
І надзвичайний диригент!
Емоції!!
Майстерність!
Це блискуче поєднання гіпнотизує...
Серйозна Ґейл Арчер.
Казково...
Браво! Овації!!
Подяка диригенту!
І публіці ;)
Затяжні овації!!
Ніхто не шкодував своїх долонь для оплесків ;)
"Зараз перейдемо до творчості композитора, який став продовжувачем вивчення фольклору. Якщо взяти Франца Ліста, то він поверхнево вивчав фольклор. А от Бела Барток заглибився у ту особливу специфіку народного мистецтва, найглибші його пласти. Бела Барток, який жив довший час в Україні, на Закарпатті, то можемо сказати, що він є також дослідником частково і нашої культури, адже він як фольклорист записував не тільки угорську музику, а й українську, румунську, сербську, болгарську.
Одним словом -- людина, яка глибоко дослідила фольклор. Зараз ми
матимемо можливість послухати 6-ть румунських танців. Що цікаво, то Бела
Барток зберіг трансильванські мелодії, які були ним зачеплені у
фольклорі, подавши їх у оркестровому аранжуванні. Він зумів подати
фольклор на сцені так, щоб він одночасно сприймався як фольклор, а
разом із тим ми не скажемо, що це не є твір Бартока. ".
Слухаємо
Bela Bartok -- Rumanian folk dances for Pan Pipes and Strings
І ми поринули у магію румунських мелодій, які виконав Ігор Мацелюх на флейті Пана із "Віртуозами Львова".
Фантастичне, бездоганне виконання
Натхненно!
Колоритно!
Насолоджуймося румунськими танцями і філігранним виконанням.
Без коментарів...
Яскравий завершальний акорд!
Подяка від диригента Тараса Вергуна.
Поклін публіці!!
Оплески!!!
Гарячі оплески, як і румунські танці, які щойно звучали.
"Надзвичайно розкішна музика, музика, яка надихає і окрилює. Подібним французьким композитором є Франсіс Пуленк, який створив дуже різноманітну барву музичних тонів. Пуленк, який перший із своїх знаних творів написав -- "Негритянську рапсодію", яка була створена під впливом джазу. На відміну від композиторів-імпресіоністів, недолюблював саме цей стиль музики і створив разом із своїми колегами групу "Хрести", які проповідували зовсім нову характеристику музичну -- сповнену життя, радості, надиху музику.
Та музика, яка буде представлена зараз, буде настільки французька, що
не потрібно дошукуватися ніякої фольклорної основи. Це музика самої
Франції -- так як живе душа француза. Твір, який звучатиме на завершення
не лише концерту, а й Фестивалю -- це візитна картка Франсіса Пуленка.
Твір написаний для органу, литавр і струнного оркестру. Він написав його
у 1938 році, у передчутті війни. Передчуття війни поєднується не
стільки із трагізмом ситуації, скільки із тою життєрадісною основою, яка
є у душі кожного француза. Твір має семичастинну будову, але ми не
знайдемо такої спеціальної перерви між частинами, а він сприймається
єдиним подихом. Сьогодні цей концерт виконує душа, натхненник, двигун
Фестивалю -- Олена Мацелюх."
Олена Мацелюх під оплески публіки вже на сцені.
Від диригента Тараса Вергуна теж оплески ;)
І побажання ;)
І ми слухаємо
Francis Poulenc -- Concerto g-moll for Organ, Timpani and Strings
Олена Мацелюх на органі розпочала..
Струнні підхопили...
Хвилюючі мотиви...
Олена Мацелюх натхненно і легко грає.
Як і струнні.
Фантастичний диригент!!
А от і литаври!
Це було щось!!
Слухаймо... відчуваймо фото і музику, яка із них лине...
Без коментарів...
Завершення!!!
Браво!!!!
Овації стоячи!!!
Браво!!!
Задоволені виступом музиканти!
І задоволена публіка.
Професор Петер Плани у захопленні від концерту -- подяка диригенту Тарасу Вергуну.
Спільна знимка у різних варіаціях мусить бути ;)
Від Петера Плани також подяка і для Ґейл Арчер.
Фото для Ґейл Арчер біля органу теж має бути.
А маленька принцеса вмостилась у татка на колінах ;)
Тепер і у мене є фото із Ґейл Арчер -- велике дякую Наталі Дмитрук за нього.
А цей життєрадісний "робочий" портрет у на мій Canon зробив "ніконіст", професор Петер Плани.
Дуже йому хотілося спробувати, а я не проти отримати чудове фото :)
Тепер портрети для чарівних музиканток ;)
Спочатку для Меланії.
А потім і для фантастичної вокалістки Маріанни Лаби.
А ось тут дуже цікаво ;)
Ґейл просто не може повірити своїм очам -- її учень із Нью-Йорка сьогодні тут на концерті. Це шанс на мільйон, але він таки тут ;) То ж робимо фото ;)
І на завершення от таке позитивне фото 2-х надзвичайно талановитих органісток --
Ґейл Арчер (США) із Оленою Мацелюх (директор Фестивалю)
Фантастичний концерт, фантастичне закриття ІV Міжнародного Фестивалю концертів літньої пори "Pizzicato e Cantabile" відбулось на найвищому рівні!! Дякую кожному!!
Був радий бути частиною великого музичного свята у Львові!! ДЯКУЮ!
Був радий бути частиною великого музичного свята у Львові!! ДЯКУЮ!
А Вам сподобалось?
Чекаю коментарів!
Чекаю коментарів!
Скоро побачимось ;)
З повагою, Ваш фотограф Роман Тупись.
----------------------------------------
Хочете "живі" та "душевні" фото?
Дзвоніть і не пошкодуєте:
0509787625
0678663195
----------------------------------------
1 коментар:
Ромчику, бомбезно! Я хоч була за лаштунками, але завдяки твоїй "прогулянці" з коментарями і світлинами, ніби побувала в залі і відчула усіма фібрами всі барви і багатства виконання чудових творів!!! 🎶
Друже, ти неймовірний!!! 😘😘😘
Дописати коментар