четвер, 18 липня 2019 р.

Tête-à-Tête із органом та флейтою Пана на Фестивалі Pizzicato e Cantabile 2019. Репортаж!


  Привіт всім!
  Фотограф Роман Тупись вже тут ;) Із свіженьким музичним дописом про концерт "Tête-à-Tête" із органом та флейтою Пана який відбувався 17 липня 2019 року під час ІV Міжнародного Фестивалю концертів літньої пори "Pizzicato e Cantabile" у Львівській національній філармонії. Дуже затишний вечір подарували надзвичайні Олена Мацелюх (орган) та Ігор Мацелюх (флейта Пана). А про все найцікавіше детальніше далі...

  Що ж, будемо відкривати завісу ;)

Коли прийшов, то у залі Олена Мацелюх саме завершувала репетицію ;)


А коли завершила, то програма концертів миттю скочила на клавіші, кажучи: "Сфотографуй мене!" :) Ось так і вийшло це фото :)


Та довго це не тривало, то ж орган залишився сам. Як же ж не зробити такому красеню фото? Ніяк! ;)


Аж ось вже й перші глядачі прийшли.


 Місце у залі треба зайняти ;)


І навіть ціла сім'я прийшла на концерт.


Любителів сфотографувати ніколи не бракує ;)


Та краще таки прочитати програму ;)


Порозмовляти ;)


І не запізнитись на концерт ;)


Швидко-швидко йдемо, поки не почалось..


А ось тут вже всі на місці і нікуди не поспішають ;)


Програмка і квиток -- основні речі на концерт ;)


І от уже початок... Органістка Олена Мацелюх вже на сцені.


Вклонилась публіці під оплески.


І розпочала виконувати перший твір. Це був урочистий, вишуканий:

Крістофер Пардіні -- "Amazing Grace" ("Надзвичайна Благодать").


І це було велично, грандіозно!


Точно і філігранно. 
Тут бездоганна робота рук і ніг, а також голови, що творять чудову музику.


Це справжній талант!


Фантастика!





А також були і тембри, які ось так делікатно треба було виконувати, щоб не порушити атмосферу...


А тут добре подивіться на бездоганну роботу рук і ніг, а особливо ніг, які немовби танцюють на клавіатурі для ніг.




І завершення!!!


Публіка аплодувала!!


І дякую у вигляді поклону!!


Ведучий Богдан Котюк -- відомий львівський композитор, музикознавець привітав публіку у залі ім. С. Людкевича Львівської національної філармонії, а також розказав от таке:
"Третій концерт ІV Міжнародного Фестивалю концертів літньої пори "Pizzicato e Cantabile". Спочатку 2-а слова про те, як відбувається наш Фестиваль. Розпочався він дуетом -- королівським дуетом 2-х інструментів органу та фортепіано, за якими були дві королеви. Вони попровадили музику у правильному напрямку. Цей напрямок підхопив піаніст у наступному концерті і таким чином ми маємо 2-а дні підряд клавішні інструменти. Вчора сам король фортепіано -- Франц Ліст був у центрі уваги. Сьогодні ми цю традицію теж підхоплюємо із надією, що Ваше перебування на цьому концерті, а зрештою і на всіх концертах, які проводить Львівська національна філармонія, буде справді сповнене приємних відчуттів, як той твір "Amazing Grace", тобто "Неймовірна благодать", яким розпочала сьогоднішній концерт наша провідна українська органістка Олена Мацелюх. Твір "Amazing Grace" був спеціально написаний  американським композитором Грімуальдо Маккіа для Олени Мацелюх, на основі знаменитого гімну.  Грімуальдо Маккіа переклав його для органу. Олена Мацелюх співпрацює із дуже багатьма композиторами із різних країн і ці твори постійно звучать у її репертуарі. так само буде і сьогодні..."


У цей час Олена Мацелюх налаштовує регістри для наступного твору.


"Сьогодні у нас особливий концерт, бо вже не 2-а клавішні інструменти, і навіть не один клавішний, а у нас є 2-а органи. Чому ж 2-а органи, коли є написано, що буде флейта Пана. Справа у тому, що флейта Пана це і є той прообраз органу, який фактично із часів стародавньої Греції вже дав поштовх до створення самого інструменту органу. Власне від флейти пана пішов "гідравлос" -- у 3-му столітті до н. е., на основі вибудувалась ця величезна сім'я органів. Органне мистецтво дуже тісно пов'язане із церквою, християнською релігією. В основі його є той вердикт про проведення Літургії за обов'язкової участі органу, що був виданий у 666 році 67-м Папою Римським Віталіаном. Від того часу орган і храм становлять єдине ціле. Ми зараз послухаємо твір Сезара Франка, який власне виконується у літургійний день, коли віруючі приходять до храму чи виходять із храму із Святої Літургії. Сесар Франк пропагував органи нового типу, які створив Арістід Кавайє-Коль. Слухаємо Cesar Franck -- Grand Choeur". 


Отож,  Cesar Franck -- Grand Choeur у виконанні Олени Мацелюх.

Одразу зал наповнився прекрасним і небесним звучанням.


Бездоганно!


Легкі тембри дзвіночків, які виконуються ось так


Блискуче!



Композитор Богдан Котюк аж заслухався...


Фантастично!



І...


Завершення!!!


І поклін під гучні оплески!



 "Мислення наше є дуже пов'язане із тою культурою середньовіччя, з культурою Стародавньої Греції. Власне із того періоду прийшли до нас ті образи, які супроводжують нас протягом тисячоліть. Один із міфів є особливо цікавий. Міф, у якому бог Пан закохався у німфу Сирінкс. Але вона не хотіла цієї любові і тікала від нього. Тікаючи, забрела так далеко у воду, що перетворилась на очерет. Тоді бог Пан наламав цього очерету, притулив його до себе і важко дихнув... І це змусило очерет звучати. Так виникла перша мелодія на флейті Пана. Флейту Пана ще називають Сирінкс. Власне цей міф ліг у основу твору Клода Дебюссі -- "Сирінкс". Сьогодні у нас один із кращих флейтистів не тільки України, а і Європи -- Ігор Мацелюх. "


Ігор Мацелюх під оплески йде на сцену...



 Клод Дебюссі -- "Сирінкс"


І під цю чудову мелодію і справді уявляєш собі німфу, яка тікає від переслідування богом Паном.


Дуже чуттєво і проникливо...


Бездоганно...


Щиро...



І завершальні акорди...


Низький тембр -- наче подих Пана, який важко дихнув... Браво!


Оплесків не бракувало!!


"Творчість французького композитора Клода Дебюссі була сповнена багатьох асоціацій -- із античністю, із спогляданням природи, а також враженнями від миттєвого  почутого, побаченого. Зараз послухаємо сюїту Клода Дебюссі із 3-х частин: «En bateau» ("У човні"), «Menuet», «Cortege». Це буде невеличка мандрівка рікою Сеною -- споглядати замки, а також людей, які танцюють"


Враження від Парижу нам передадуть Ігор Мацелюх (флейта Пана) та Олена Мацелюх (орган).

Клод Дебюссі -- Маленька сюїта (3-и частини): 
  «En bateau» ("У човні"), «Menuet», «Cortege»


І ми попливли Парижем... Дякуючи талантам фантастичних музикантів!




Люди і справді уявили себе на човні...


Надзвичайно!


Романтика...


Коментарів не треба... Давайте просто послухаємо...









Чудові оплески для чудових музикантів!!!


"У нашому концерті ми маємо невеличку подорож Парижем. Розпочалася вона із "Ґранд хору" Сезара Франка, із музики, яка звучить у соборі. І ми продовжимо у тому ж ключі..."


Налаштування....


"Але, подорожуючи Парижем, можна прийти у його величні храми, щоб просто залишитись сам на сам із Господом. Французькою це звучить Tête-à-Tête. Так і названий сьогоднішній концерт, і так називається твір, який не так давно я написав для Олени Мацелюх.."


Богдан Котюк -- Adagietto "Tête-à-Tête".


Тиха, щира молитва... Легкі, повітряні тембри...


Богдан Котюк задумано слухає...


Талановиті руки...




І легке завершення...


Задоволені Олена Мацелюх та Богдан Котюк.


Подяка за оплески!!


А також подяка від композитора!


"Заходячи у храм один, другий, третій ми будемо під враженням людей, які у храмі скандують особливий тип молитви -- літанії. Це тип молитви, коли вірні під проводом отця повторюють "Господи, помилуй", "Святий Боже, помилуй нас", "Мати Божа, помилуй нас"... І таку літанію створив дуже знаний французький композитор Жан Аллен. Він створив її під впливом події, яка сталася у його житті -- його мама загинула, потрапивши під поїзд.


Ця літанія відображає не тільки оце прохання про помилування душі померлої, але також і про те, щоб якось відобразити свої ті почуття, які повторюють постійно люди, які мають смуток із приводу загиблого, а ще й у такій катастрофі."


Jehan Alain -- “Litanies”


Пробирає до мурах...


І відео завжди хтось знімає


Неймовірне виконання! 
Дуже люблю цей твір, а особливо у виконанні Олени Мацелюх.


І захоплення...


Відчуйте, як звук десятків тембрів наповнює зал і Ваше нутро також.



Браво!!!


"Звичайно, Париж має багато своїх символів:Тріумфальна арка, Ейфелева вежа, храми Парижа, але є іще один особливий -- Grand Opera. Власне там народжувались шедеври.  Не один музикант прагнув, щоб поставити там свою оперу. Небагато було таких щасливчиків. Жюль Массне, який написав понад 30 опер, майже усі там поставив. Є один уривок, який ми послухаємо -- Прелюдія, яка розпочинає оперу "Анаїс"."



Жюль Массне -- "Роздуми"


А цей твір і справді наштовхує на роздуми...



Неймовірні мелодії... Послухайте і насолодіться...



Блискуче завершення!!


Браво!!!


"Париж завжди був столицею світової культури. А, особливо, це було відчутно у часи наполеонівських війн. Наполеон прославив не тільки Францію, а й Париж. Париж мав свою давню історію. Саме у Парижі зародився музичний професіоналізм. В 12-му столітті у Нотр-Дам де Парі встановили орган. Леонін і Перотін -- це два майстри, які фактично впроваджували професійне мистецтво. Органи розповсюдились у Франції дуже швидко. І у часи Людовіка XIII - XIV майстри Тьєрі і Кліко творили фантастичні органи, які мали абсолютно неповторне звучання. Пізніше був час занепаду органного мистецтва, який був пов'язаний із тим, що з'явився симфонічний оркестр, який мав надзвичайно велику палітру музичних виразових засобів. Новий сплеск відбувся у середині 19-го століття, коли у Париж із Провансу приїжджає Арістід Кавайє-Коль -- винахідник, який запровадив новий тип органу, який називався симфонічним. Він відтворював усю барву не тільки оркестрового звучання, а також такі, які навіть оркестру непідвладні. Для цього інструменту почали творити французькі композитори, але не просто твори, а симфонії для органу. Одним із таких був композитор, педагог, органіст -- Alexandre Guilmant. Протягом 30-ти років працював у Соборі Святої Трійці у Парижі, де творив свої симфонічні твори, сонати для органу. Послухаємо із 1-ї Симфонії 2-і частини: Пастораль і Фінал"


Затихли... Слухаємо...
Alexandre Guilmant -- "Пастораль" і "Фінал".


Було зворушливо, спокійно, що кожен боявся порушити цю атмосферу... 
То ж не порушуймо і ми.. "Слухайте" фото...







Браво і емоції публіки!!


"У репертуарі Олени Мацелюх є не тільки Симфонія Alexandre Guilmant, а також і одна із найскладніших симфоній Марселя Дюпре, а також концерт Франсіса Пуленка для органу із симфонічним оркестром і з литаврами, який прозвучить у завершальному концерті Фестивалю 11 серпня. Засновником, директором цього Фестивалю, душею його є Олена Мацелюх. Вона не тільки цей Фестиваль організувала, а й зимою проходив Фестиваль "Bach Contemporary", а паралельно із нашим Фестивалем у Рівному проходить "Musiqua Viva Organum" та у Луцьку -- "Luchesk Organum". 
Ми переходимо від французької музики, до музики, яка дещо ближча нам -- музика Відня. Там майстри розважального жанру, насамперед сім'я Штраусів. Там також творив знаменитий скрипаль Фріц Крейслер -- шедеври для скрипки із оркестром. А ми сьогодні послухаємо у супроводі флейти Пана і органу."


Фріц Крейслер -- Три віденські танці: "Прекрасний розмарин", "Туга кохання" і "Радості кохання"


Слухаймо без коментарів...








Браво!!!



А на завершення прозвучить твір Астора П'яцолли, що отримав премію Греммі. Щоб ми поринули у забуття від прекрасної музики.


Астор П'яцолла -- "Oblivion" ("Забуття")


Поринаємо у забуття....






Браво!!!! Гучні оплески для фантастичних музикантів!!


І поклін вдячній публіці.




Браво!!!




Задоволені музиканти ;)


Браво!!!




І розмови із прихильниками ;)



А також спільні фото ;)



Команда концерту ;)


І ще такі спільні фото ;)




Фантастичний вечір із органом та флейтою Пана! Дякую за емоції і чудову музику!

А вам сподобалось читати?
Чекаю Ваших коментарів ;)

А ми із Вами зустрінемось вже  19 липня 2019 (п'ятниця) о 19:00 на концерті "De la France Avec Amour" у Львівській національній філармонії. Квитки ТУТ або у Касі Філармонії.

Побачимось там ;)

З повагою, Ваш фотограф Роман Тупись.
----------------------------------------
  Хочете "живі" та "душевні" фото?
Дзвоніть і не пошкодуєте:
0509787625
0678663195
----------------------------------------
Цікавить фотозйомка -- пишіть мені:

Немає коментарів: